خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

چگونه می توان لکه های پنیر خامه ای را از روی لباس ، فرش و روکش مبلمان پاک کرد؟

چگونه می توان لکه های پنیر خامه ای را از روی لباس ، فرش و روکش مبلمان پاک کرد
پنیرهای نرم خوشمزه هستند اما متأسفانه هر لقمه ای در دهان ما قرار نمی گیرد. آنها در لباس ، فرش و روفرشی ما خیلی خوب نیستند. خواه این پنیر خامه ای مورد علاقه شما باشد یا پنیر نرم دیگری مانند پنیر خامه ای ، پنیر بز یا بری ، مراحل از بین بردن لکه ها کاملاً یکسان است.


نوع لکه پروتئین ، چربی
نوع شوینده مواد شوینده سنگین
دمای آب گرم یا سرد است
نوع چرخه بستگی به نوع پارچه دارد

معیارهای پروژه
زمان کار: 5-15 دقیقه

کل زمان: 2 ساعت

قبل از اینکه شروع کنی
برای پارچه های ظریف یا فاقد رنگ ، ابتدا هر نوع ماده شوینده یا تمیز کننده را در یک منطقه نامحسوس آزمایش کنید تا از تغییر رنگ پارچه اطمینان حاصل کنید.

از بین بردن لکه های قدیمی پنیر نرم سخت تر خواهد بود. قبل از از بین رفتن لکه ممکن است لازم باشد چند بار روند تمیز کردن را تکرار کنید. قبل از قرار دادن لباس در خشک کن اتوماتیک ، اطمینان حاصل کنید که لکه از بین رفته است. گرمای زیاد ممکن است لکه را به طور دائمی تنظیم کرده و از بین بردن آن مشکل شود.


اگر لباس رنگ آمیزی شده فقط تمیز خشک است ، مواد جامد را پاک کرده و با یک پارچه سفید تمیز پاک کنید. مالش ندهید زیرا پاک کردن لکه سخت تر خواهد شد. برای لکه های کوچک ، می توانید با یک حلال خشک پاک کننده لکه ها را تمیز کنید. حلال را همیشه روی درز داخلی آزمایش کنید تا مطمئن شوید پارچه محو نمی شود و همیشه دستورالعمل های محصول را با دقت دنبال کنید.


اگر از کیت خشک شوینده خانگی استفاده می کنید ، حتماً قبل از قرار دادن لباس در کیسه خشک کن ، لکه را با مواد پاک کننده لکه تهیه کنید.


برای لکه های بزرگتر ، هر چه سریعتر به خشکشویی بروید و لکه را به پاک کننده حرفه ای خود اشاره و شناسایی کنید.


اگر می خواهید لکه پنیر خامه ای را از روکش مبلمان پاک کنید و پارچه آن از نوع ابریشمی یا مصنوعی است ، قبل از اقدام به از بین بردن لکه ، با یک متخصص مشورت کنید.


آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
شوینده سنگین یا پاک کننده لکه بر پایه آنزیم
مایع ظرفشویی
سرکه سفید مقطر
ابزارها
برس موی نرم
واشر یا سینک ظرفشویی بزرگ
خشک کن ، بند یا رخت خشک کن
چاقو ، قاشق یا کارت اعتباری کسل کننده
کاسه یا سطل کوچک
اسفنجی
خلا
مواد برای از بین بردن لکه های پنیر خامه ای
 صنوبر / Letícia Almeida
چگونه لکه های پنیر نرم را از روی لباس پاک کنیم
جامدات را بردارید
با استفاده از چاقو یا قاشق کسل کننده یا لبه کارت اعتباری ، پنیر خامه ای اضافی پارچه را بردارید. لکه تازه را با پارچه یا حوله کاغذی مالش ندهید زیرا ذرات پنیر را به عمق پارچه فرو می برد و جدا کردن آنها بسیار سخت تر می شود. اگر پنیر خشک شده است ، آن را به آرامی با یک برس موی نرم بردارید.

از بین بردن پنیر خامه ای اضافی با چاقوی کسل کننده
قبل از لکه
محل لک شده را با اسپری یا ژل پاک کننده لک بر پایه حلال درمان کنید. اگر پاک کننده لکه ندارید ، برای درمان لکه از کمی مایع شوینده مایع سنگین (Tide یا Persil) استفاده کنید. این مواد شوینده حاوی آنزیم های کافی برای تجزیه مواد تشکیل دهنده روغن و پروتئین پنیر هستند. مارک های کمتر گران قیمت ممکن است به خوبی کار نکنند.

اجازه دهید ماده پاک کننده لکه حداقل 15 دقیقه قبل از شستن روی پارچه بماند تا بتواند پروتئین ها و روغن های لکه را حل کند.

قبل از لکه پنیر خامه ای
چرخه دمای آب و شستشو را انتخاب کنید
لباس یا پارچه رومیزی را همانطور که برای پارچه روی برچسب مراقبت توصیه شده است بشویید. در صورت عدم وجود برچسب ، از آب گرم یا سرد و چرخه فشار دائمی استفاده کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد