خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

همه چیز درباره آشپزخانه جزیره ای

 



جزایر آشپزخانه یکی از (در غیر این صورت) مطلوب ترین ویژگی هایی است که مردم این روزها به دنبال آن در آشپزخانه هستند. جز این که فضاها پیچیده تر و دلپذیر به نظر برسند ، جزیره آشپزخانه مناسب برای اتاق مناسب ، آن را بسیار کاربردی تر می کند و می تواند برخلاف آنچه فکر می کنید با افزایش میزان فضای کاری موجود ، فضای جادارتری را ایجاد کنید.

 

انتخاب یک جزیره مناسب برای آشپزخانه همیشه کاملاً واضح نیست ، چند نکته وجود دارد که برای اطمینان از موفقیت آن باید به آنها فکر کنید ، در اینجا راهنمای مفید ما برای همه چیزهایی است که باید درباره جزایر آشپزخانه بدانید وجود دارد.

 

اندازه ، شکل و موقعیت

 

جزایر علاوه بر مربع و مستطیل ، می توانند به شکل L ، شکل U ، گرد و حتی نیمه دایره ای باشند. اگرچه ممکن است یک شکل خاص از جزیره را پنهان کنید ، مگر اینکه شما را با داشتن یک وسایل آشپزخانه مخصوصاً بزرگ مورد برکت قرار دهد ، باید تشخیص دهید که چه شکل از جزیره در واقع به بهترین وجه مناسب آشپزخانه شماست. اندازه آن نیز متفاوت است و موقعیت دقیق آن است. پس از همه ، شما نمی خواهید جزیره جدیدی نصب شود تا دریابید که فوراً اتاق را به فضای مهیج و بی دست و پا تبدیل می کند تا بتواند فضایی را مانور دهد.

 

اندازه گیری ها را انجام دهید - در نظر بگیرید که آیا فضای مرده ای ایجاد می شود ، و همچنین اگر یک جزیره در چه راهی باشد ، چقدر محدود می شود. اگر مطمئن نیستید چه چیزی برای شما بهتر است ، با یک طراح داخلی یا آشپزخانه صحبت کنید که بتواند به شما توصیه کند.

روشنایی

 

یک عامل بسیار مهم که بسیاری هنگام اضافه کردن جزیره ای به آشپزخانه خود از آن غافل می شوند ، موضوع روشنایی است. اگرچه امروزه بسیاری از آشپزخانه ها دارای چراغ های فرورفتگی در کل سقف هستند که کل اتاق را در یک نور روشن خرد می کنند ، اگر این مورد برای شما نباشد ، ممکن است بخواهید چراغ های اضافی برای روشنایی این جزیره اضافه کنید تا در واقع بتوانید ببینید که چه کاری انجام می دهید .

 

با توجه به اضافه کردن یک نور آویز در بالای جزیره. آن را نسبتاً کم آویزان کنید و آن را در یک مدار جداگانه از دیگر چراغ های آشپزخانه نصب کنید ، از یک لامپ نسبتاً کم استفاده کنید ، آن لامپ های ادیسون مرسوم ، مد روز که می توانید این روزها در اکثر مکان ها خریداری کنید ، عالی کار می کنند. این امر باعث می شود کمی از نورپردازی محیط در هنگام داشتن شام های صمیمی و غیررسمی در جزیره و یا وقتی می خواهید فقط عصرها به چت و نوشیدنی شراب بپردازید و نمی خواهید نیرو کامل داشته باشید از کارهای آشپزخانه خود استفاده کنید. برافروختن شما

ذخیره سازی

 

قرار دادن فضای کافی در طرفین جزیره ایده خوبی است ، به شما این امکان را می دهد فضای دیگری را در جای دیگری از آشپزخانه خالی کنید که می تواند اتاق را کمی بزرگتر به نظر برساند. بعضی از واحدها دارای کمد و زیر شلواری باز هستند که تقریباً بدون درز هستند ، بنابراین با وجود انبارداری هنوز هم می توانید این شیک - یک اسلب مستحکم جزیره را داشته باشید. با ذخیره سازی نیز خلاق شوید ، چرا یک یخچال شراب را شامل نمی شوید یا برای نگهداری گلدان ها و قابلمه ها به دنبال یک قفسه بزرگ هستید.

 

چند کاره

 

جزایر در نظر گرفته شده چند منظوره هستند. آنها فقط میزهای آشپزخانه نیستند که قابل جابجایی نیستند. موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای استفاده بیشتر از آنها استفاده کنید. در نظر بگیرید که یک سینک یا اجاق گاز را از یک طرف بخرید. قرار گرفتن این وسایل در کنار هم به این معنی است که شما هنوز هم می توانید مهمانی های بزرگی را در اطراف بقیه جزیره که از وسط وسایل وسطلی در وسط وسایل نقلیه واقع نشده اند قرار دهید.

مواد

 

آخرین نکته مورد نظر این است که شما می خواهید این جزیره از چه نوع موادی ساخته شود. به یاد داشته باشید که لازم نیست که در واقع کار برجسته آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد و در واقع برجسته کردن آشپزخانه شما با جزیره ای از مواد کاملاً متفاوت می تواند شگفت انگیز به نظر برسد.

 

با این حال ، بیشتر از زیبایی شناسی ، ملاحظات عملی در مورد آن وجود دارد. به عنوان مثال گرانیت برای نگهداری از همه کاره ، مستحکم و نگهداری بسیار کمی است. با این حال ، اگر آسیب ببیند تعمیر و نگهداری آن دشوار و پرهزینه است ، علاوه بر این برخی از نشستن و غذا خوردن در آن بسیار ناخوشایند است. برای اطلاعات بیشتر راهنمای ما برای مواد پیشخوان آشپزخانه را در اینجا بررسی کنید.

 

چند نوع پرده برای آَشپزخانه


هنگام تنظیم آشپزخانه های خود ، بیشتر صاحبان خانه تمرکز خود را بر روی انواع وسایل آشپزخانه و مبلمان مورد نیاز خود می گذارند. آنها به سختی به انواع پرده های آشپزخانه فکر می کنند که ممکن است با دکوراسیون آنها مطابقت نداشته باشد. این تعجب آور است زیرا دانستن این نوع مهارت ها یک مهارت اساسی است که به شما در تصمیم گیری بهتر هنگام تنظیم یا بازسازی آشپزخانه کمک می کند. این امکان را به شما می دهد تا پارچه ها ، رنگ ها و طرح هایی را که به بهترین وجه مناسب آشپزخانه شما هستند و در ضمن فرصتی برای شما فراهم می کند که آنها را با قیمت های مقرون به صرفه تهیه کنید ، بشناسید.

 

برای صرفه جویی در مشکل شما ، تحقیق کردیم و با انواع پرده های آشپزخانه به همراه نمونه هایی از هریک آشنا شدیم. این کار باعث می شود کار شما در هنگام تزئین آشپزخانه آسان تر شود.

پرده های کافه

 

اینها یکی از رایج ترین انواع پرده های آشپزخانه است. آنها از پارچه هایی مانند کتان ، پلی استر و محض ساخته شده اند. پرده های کافه ای که گاه در بالا ساخته می شوند ، معمولاً از حلقه ها آویزان می شوند ، با میله های آنها در نیمه راه پنجره ، قسمت پایین را پوشانده است. این سبک از گذشته ای بود که کافه های کنار کنار جاده پنجره آنها را پوشش می داد - از این رو این نام.

مدیوین

1. پرده های کافه ای کامل و پنجره ای

 

پرده های کافه ای کامل پنجره ای ، نوع پرده های کافه ای است که به طول 45 اینچ است. آنها کل پنجره را می پوشانند و به همین دلیل نگرانی های مربوط به حریم خصوصی صاحبان خانه را آرام می کنند. این نوع پرده های کافه معمولاً نزدیک به بالا یا ب. پرده های کافه نیم پنجره

 

این نوع پرده های کافه فقط نیمی از قسمت انتهایی پنجره را پوشش می دهد و به آنها امکان می دهد تا به راحتی با دکوراسیون آشپزخانه دیگر خود مخلوط شوند. آنها در رنگ ها و طرح های مختلفی ارائه می شوند. آنها به شما اجازه می دهند تا حد امکان نور در آشپزخانه خود داشته باشید و جلوه زیبایی به آن بخشید.

 

این پرده ها مقرون به صرفه هستند و به راحتی قابل نصب هستند. ارتباط با استفاده از آنها این است که باعث نگرانی از حریم خصوصی صاحبان خانه می شود. این مسئله را می توان با دریافت یک ارزش منطبق حل کرد.

 

پرده کافه نیم پنجره Jinchan

 

ساخته شده از مواد نیمه قشنگ ، این پرده زیبا و نیمه پنجره کافه در 6 رنگ مختلف عرضه می شود.

الای آن آویزان می شود.

پرده های Valance

 

پرده های ارزشمند ، پارچه هایی کوتاه از لباس است که برای پوشاندن قسمت های بالای یک پنجره استفاده می شود. آنها برعکس پرده های کافه هستند. این سبک طراحی داخلی به دوره رنسانس باز می گردد اما در دوره ویکتوریا در محبوبیت منفجر شد. آنها معمولاً در آشپزخانه هایی با فضای کف محدود استفاده می شوند.

3. ارزش های بالون

 

والناس بالون ، همچنین به عنوان ابر یا پاف valance نیز شناخته می شود ، نوعی از Valance است که دارای یک نوع بادکنک است که با دو برابر شدن پارچه ایجاد می شود و سپس آن را در امتداد سجاده بالا می کند. آنها معمولاً برای حفظ حریم خصوصی با پرده کافه جفت می شوند و ظاهری نرم و سرزنده به آشپزخانه شما می بخشند.

 

الیس پرده بالون Valance

 

الیس پلی استر / بادکنک سفید از پنبه به خوبی در هر آشپزخانه ترکیب خواهد شد.

 

برای دیدن اطلاعات بیشتر در آمازون اینجا را کلیک کنید.

4. ارزش Swag

 

همانطور که از نام این محصول پیداست ، این نوع پرده های والانس پیچیده است. آنها با آویز کردن پرده ها در بالای پنجره ایجاد می شوند ، در نتیجه باعث می شوند که دمها از هر دو طرف آویزان شوند. Value Swag از نظر ظاهری رسمی است و از زینتی تزئین شده تر نسبت به پرده های دیگر برخوردار است.

 

DriftAway Swag Valance

 

این ارزش Swag یک لمس کلاس را به دکور آشپزخانه شما اضافه می کند.

. سایه های رومی

 

این نوع سایه های محبوب هنگام کشیدن به طور مساوی در پوسته ها جمع می شوند. آنها در پایین آمدن نور از اتاق بسیار مؤثر هستند. آنها اکثراً از جنس چوب و یا پارچه های سخت ساخته شده اند. آنها وقتی به درستی با رنگ ها و سبک های دکوراسیون آشپزخانه مطابقت داشته باشند ، زیبایی و ظرافت بیشتری به آشپزخانه شما می بخشند.

 

RADIANCE سایه های رومی

 

این سایه های رومی بی سیم ، نور خورشید سنگین را مسدود کرده و مبلمان آشپزخانه شما را از فرسایش محافظت می کند.

 

برای دیدن اطلاعات بیشتر در آمازون اینجا را کلیک کنید.

 

سایه شناسی روم سایه ها

 

اگر به دنبال چیزی هستید که بتواند اشعه نور خورشید را در آشپزخانه شما نرم کند ، اینجا پرده برای شماست.

. سایه های بامبو

 

بر خلاف سبک رومی ، پرده های سایه بامبو اجازه می دهند تا در هنگام بسته شدن ، فیلتر کمی سبک به وجود بیاید. آنها ظاهری زیبا و گرمسیری مانند دارند و به این ترتیب به آشپزخانه شما ظاهری آرامش بخش می دهند. برای صاحبان منازل محیط زیست ، این پرده آشپزخانه شما است. این 100٪ طبیعی است و نگهداری آن آسان است. از طرف دیگر ، سایه های بامبو بسیار شکننده هستند و می توانند به راحتی آسیب ببینند - که اصلی ترین ترکیب آن است.

 

سایه تجارت بامبو شما

 

این پرده برای شما مناسب است اگر به دنبال فضایی گرمسیری مانند در آشپزخانه خود هستید.

 

برای دیدن اطلاعات بیشتر در آمازون اینجا را کلیک کنید.

8. سایه های پایین و پایین

 

سایه های پایین به پایین پرده هایی هستند که اگر به دنبال آن هستید حریم خصوصی و سادگی است. نصب آنها آسان است و با اکثر دکورهای آشپزخانه خانه کاملاً ترکیب می شوند. همچنین تمیز کردن پارچه ها نیز آسان است. طرفدار استفاده از سایه های کشویی این است که آنها مبلمان آشپزخانه را از اشعه UV مضر محافظت می کنند و در عین حال نور کافی خورشید را نیز به داخل اتاق می دهند.

-پرده های پرده

 

این نوع پرده ها از مواد سبک ساخته شده اند. آنها به اندازه کافی شفاف هستند تا نور را در آشپزخانه بگذارند و در عین حال کمی از حریم خصوصی نیز فراهم می کند. رنگ های نرم و طراحی پارچه های ظریف آنها ظرافت به زیبایی آشپزخانه می بخشد.

 

یکی از مزایای استفاده از آنها این است که نصب آنها بر روی ویندوز به هر اندازه آسان است. استفاده از پرده های معمولی این است که عایق های بدی هستند ، از این رو در حین آشپزخانه شما در حین گرم و گرم شدن هوا و سرد شدن در حین سرمازدگی گرم است.

. . پانل های پرده با طول

 

پنل های پرده تمام طول در پارچه ها ، رنگ ها و طرح های مختلفی قرار می گیرند. طول آنها از 63 تا 144 اینچ در دسترس است. آنها برای آشپزخانه هایی با فضای کافی مناسب هستند. برای به دست آوردن طول مناسب ، باید از کف به بالا ، جایی که میله پرده را آویزان می کنید ، اندازه گیری کنید. شما می توانید برای اندازه گیری "پودینگ" اینچ اندازه بیشتری به اندازه گیری خود اضافه کنید - این عمل ترک پارچه برای اهداف سبک است. اگرچه ما باید به شما هشدار دهیم که در صورت انجام این کار به تمیز کردن منظم نیاز دارد.

مدیوین

 

پنل های پرده با طول کامل به شما این امکان را می دهد که حریم خصوصی شما را حفظ کند ، شما را از هوای سخت عایق می کند و در عین حال ظرافتی به آشپزخانه شما نیز می بخشد.

 

 

 

اتاق خواب تان را سه سوته تمیز کنید.

 

 

 

با راهنمای تمیز کردن گام به گام ما اتاق خواب صلح آمیز را که شایسته شماست ایجاد کنید. تنها در یک ساعت ، می توانید فضایی مرتب و مرتب داشته باشید که برای رویاهای شیرین آماده است.

به کمتر از یک ساعت اتاق خواب خود را به عمق تمیز آن احتیاج دهید

اتاق خواب به هم ریخته یا کثیف؟ با طی کردن این مراحل اساسی در کمتر از یک ساعت آن را تمیز کنید.

 

هنگامی که زندگی احساس ناراحتی می کند ، تنها با اختصاص یک ساعت برای تمیز کردن اتاق خواب ، آرامش را به خودتان برگردانید. با تقسیم لیست کار خود در کارهای سریع و کارآمد ، می توانید تمام پایه های اتاق خواب خود را از جمله سطوح ، ملافه ها و حتی کفپوش های خود بپوشانید. هنگامی که شما با راهنمای تمیز کردن اتاق خواب ما تمام شده اید ، اتاق خواب شما مرتب ، مرتب و مرتب خواهد بود و استراحت شب خوبی را برای شما فراهم می کند.

مرحله 1: سطل زباله را بیرون بیاورید

دفتر خانه کوچک

 

با مراقبت از پیام های ساده و روزمره شروع کنید. اگر قبلاً یک سبد زباله کوچک در اتاق خود ندارید ، توصیه می کنیم یکی از آنها را تهیه کنید. از پارگی برچسب زدن لباس تا تنقلات در اواخر شب ، زباله های کوچک می توانند به راحتی ایجاد شوند. ابتدا سطل زباله را دور بریزید ، و سپس زباله را خالی کنید.

 

نکته ویرایشگر: کیسه های زباله اضافی را در قسمت پایین مخزن خود نگه دارید. وقتی زمان خالی کردن آن فرا رسیده است ، بعد از برداشتن کیسه زباله موجود ، آسترهایی خواهید داشت.

مرحله 2: تمیز کردن لباس های کثیف

پیشانی

 

با چیدن هر ماده ای از لباس های کثیف و قرار دادن آنها در مانع دوباره کف خود را پیدا کنید. اگر می توانید مانندی را در کمد خود جای دهید ، یک سطل باز را انتخاب کنید که استفاده از آن هنگام صبح عجله هنگام وسوسه کردن لباس در کف کف اتاق راحت تر است.

مرحله 3: لباس های تمیز را دور کنید

قفسه سفید

 

در حالی که ذهن شما در حال خشکشویی است ، مدتی وقت خود را بکشید و هر نوع لباسشویی تمیز را که در اطراف خود قرار داده اید ، کنار بگذارید. چند دقیقه طول می کشد تا فضای کفپوش شما پاک شود و پیراهن ها و شلوارهای خود را درون کشوهای کمد ببندید. برای یک کمد اتاق خواب سازمان یافته ، مطمئن شوید که بلوزها و ژاکت ها را به همان جهت آویزان کنید. این کار همچنین باعث می شود که انتخاب لباس در صبح با پوشیدن لباس خود راحت تر شود.

مرحله 4: تخت خود را ببندید

پوشش تشک

 

حتی اگر هر شب قبل از خواب حمام می کنید و مواد غذایی را از اتاق خواب خارج نمی کنید ، باید بشقاب های شما مرتباً شسته و تغییر کنند. با تمیز کردن بقیه اتاق ، وقت خود را برای بستن بستر اختصاص دهید. روتختی ، بشقاب و بالش را جدا کنید! اگر یک کبوتر با یک پوشش دارید ، روکش آن را برداشته و آن را با ورق های خود بشویید. مبل راحتی باید گاهی اوقات شسته شود ، اما لازم نیست هر بار که ملحفه های خود را بشویید ، داخل لباسشویی قرار دهید.

مرحله 5: پاک کردن سطح درهم و برهمی

با درهم و برهمی سطح صندلی های شبانه ، کمد ، غرور و میز همه مستعد تبدیل شدن به مناطق قطره ای برای اشیاء کوچک روزانه ای هستند که با گذشت زمان جمع می شوند. چند دقیقه وقت بگذارید تا این وسایل در خانه های حق خود قرار بگیرد. اگر به یک عادت روزانه ، مانند برداشتن کلیدهای معمولی ، استفاده از مواد آرایشی یا انتخاب جواهرات توجه می کنید ، ایجاد یک سیستم سازمانی برای این موارد که اغلب استفاده می شود ، در نظر بگیرید. سینی تزئینی کوچک روی کمد روشی بدون سر و صدا برای گوشواره های راه راه و سایر لوازم جانبی است ، در حالی که یک جعبه کوچک در کشو شبانه در آماده نگه داشتن عینک خواندن باقی می ماند.

مرحله ششم: سطوح را تمیز کنید

نکات مربوط به تنظیم اتاق خواب کوچک

 

اکنون که اتاق خواب شما عاری از درهم و برهم است ، قدم بعدی پاک کردن تمام سطوح است. پاک کننده مناسبی را انتخاب کنید ، خواه اسپری ضد آب ، شیشه پاک کننده یا دستمال مرطوب ضد باکتریایی را برای سطح خود انتخاب کرده و به محل کار خود برسید. پاک کردن قسمتهای بالای میزها کاملاً واضح است ، اما به پاهای صندلی ها و جبهه های کمد و کابوس شبانه نیز توجه کنید. اگر یک تخت چهار پست دارید ، برای تمیز کردن پست ها و پیشانی خود مدتی وقت بگذارید ، زیرا این ویژگی هایی که به ندرت لمس می شوند ، مستعد ایجاد برآمدگی گرد و غبار هستند.

مرحله 7: پرده های گرد و غبار و وسایل روشنایی

اتاق خواب روشن

 

پرده ها نیز نیاز به گرد و غبار دارند. لامپ های شیشه ای ، درمان های پنجره ای و وسایل نور به اندازه سایر قطعات مبلمان اتاق شما گرد و غبار را جمع می کند. شما می توانید به راحتی با یک گرد و غبار این ویژگی ها را گرد و غبار کنید ، یا می توانید از خلاء خود در محیط کم استفاده کنید تا آنها را تمیز کنید. این مرحله مهم به تمیز کردن اتاق خواب شما از آلرژن ها نیز کمک می کند.

آینه

رنگ براق بالا

 

بگذارید نور در ویندوزهای شما بدرخشد و بدون هیچ گونه لکه و خراش و منظره ای را مختل کند. با یک ماده تمیز کننده بدون رگه ، تمام پنجره ها یا درهای شیشه ای در اتاق خواب خود را پاک کنید. در حالی که در آن هستید ، آینه ها را نیز پاک کنید. اگر بچه های جوانی در خانه دارید ، حتماً کم کم را پاک کنید ، زیرا احتمالاً اثر انگشت های ریز در پایین پنجره ها وجود دارد.

مرحله 9: خلاء یا جارو کشیدن

اتاق خواب مستر با خنثی و بلوز

 

یک اتاق خواب که از بالا تا پایین بدون نقطه باشد بدون تمیز کردن کف امکان پذیر نیست. اگر کف چوب دارید ، قبل از جارو کردن کل کف ، فرش ها را برداشته و خلاء کنید. جارو کردن باید کار را تمام کند؛ صرف تمیز کردن فصل تمیز کردن فصلی عمیق تر کنید. برای اتاق خواب های فرش شده ، خلاء گرد و غبار را با خلاء ضرب کنید.

 

برای هر روش ، تا آنجا که می توانید به زیر تخت و مبلمان سنگین برسید. اگر یک میز یا صندلی جانبی سبک وزن دارید که به راحتی جابجا می شود ، هنگام تمیز کردن کف خود ، آن را در راهرو قرار دهید.

اتاق خواب ، اتاق خاکستری ، فرش منطقه

 

آیا چیزی بهتر از اینکه در زیر پوشش با ورق های تازه بکشید بهتر است؟ برای صرفه جویی در وقت ، در حین شستشوی ملحفه های اصلی تختخواب خود را با استفاده از یک مجموعه اضافی از ورق تهیه کنید. پس از آماده شدن لباس های شسته شده خود ، روکش کفپوش را روی راحتی خود تعویض کنید.

یخچال آشپزخانه را چطور تمیز کنیم؟

 


مهم است که یخچال و فریزر خود را تمیز و مرتب نگه دارید. در این مقاله نحوه تمیز نگه داشتن یخچال و غذای شما توضیح داده شده است. در مورد نکات تمیز کردن یخچال بخوانید

یخچال یکی از مهمترین مناطقی است که هنگام تمیز کردن آشپزخانه باید به آن توجه کنید. مسکن و غذاهای خام و پخته شده و همچنین نوشیدنی ها و چاشنی ها ، بسیار مهم است که دستگاه را تمیز و بهداشتی نگه دارید تا خطر مسمومیت غذایی کاهش یابد. با این حال ، تمیز کردن یخچال و فریزر به همان اندازه تمیز کردن قسمت های دیگر آشپزخانه ساده نیست ، و از محصولات خاصی نباید برای تمیز کردن یخچال استفاده شود. با این حال ، تمیز کردن یخچال و فریزر نیازی به یک فرآیند ترسناک ندارد ، این راهنما توضیح می دهد که چه کالاهایی برای تمیز کردن یخچال و برخی تکنیک های ساده برای کمک به شما در انجام کار در هر زمان مناسب!

فعالیت های نظافت روزانه بخش مهمی از نگهداری یخچال تمیز است. به برنامه تمیز کردن بچسبید و روزانه یخچال را بررسی کنید تا با استفاده از یک محصول تمیز کننده مخصوص مانند Jif ضد باکتری یا کرم ضدعفونی ، مقابله کنید.

آیا می توانم از محصولات تمیز کننده آشپزخانه معمولی استفاده کنم؟

 

بعضی از محصولات تمیز کننده آشپزخانه مانند دستمال مرطوب ملایم که از روغن های مرکبات طبیعی استفاده می کنند ، برای استفاده در داخل یخچال مناسب است ، اما از سایر محصولات باید خودداری کرد. پاک کننده های آشپزخانه می تواند بسیار قوی باشد ، حاوی مواد شیمیایی زیادی است که میکروب های معمول آشپزخانه را از بین می برد. اما ، این محصولات نباید مستقیم یا غیرمستقیم با مواد غذایی در تماس باشند. در حالی که می توانید محصولات را از داخل یخچال شستشو دهید ، به راحتی به خطر نمی ماند یک ماده شیمیایی باقی مانده که می تواند باعث آلودگی شود. در عوض می توانید از مایع ظرفشویی آشپزخانه معمولی خود مانند Lux Sunlight و مقداری آب گرم برای پاک کردن قسمت داخلی یخچال خود استفاده کنید و زیر شلوارها را خیس کنید. همیشه دستورالعمل های موجود در برچسب هر محصول تمیز کننده را دنبال کنید.

آیا ضدعفونی کننده مناسب برای استفاده در یخچال است؟

 

مواد ضد عفونی کننده - مانند سفید کننده - هرگز نباید در داخل یخچال ها استفاده شود. مانند سایر محصولات تمیز کننده آشپزخانه ، هر ماده ضد عفونی کننده ای که با مواد غذایی در تماس باشد می تواند افراد را به دلیل مواد شیمیایی قوی موجود در بدن بیمار کند. به محصولات مخصوص فرموله شده ای که استفاده آنها در یخچال بی خطر است بچسبید و یا به جای آن از پاک کننده های طبیعی خودداری کنید.

آیا محصولات طبیعی مفید هستند؟

 

محصولات طبیعی هنگام تمیز کردن یخچال و فریزر بسیار مفید هستند و آنها روش های ایمن برای تمیز و بهداشتی دستگاه هستند. جوش شیرین منظم می تواند برای از بین بردن لکه ها و جذب بوی بد بسیار عالی باشد ، در حالی که سرکه سفید در صورت داشتن مدل استیل ضد زنگ برای تمیز کردن هر عنصر از جنس استنلس استیل از جمله درهای یخچال و فریزر مناسب است. فقط به یاد داشته باشید که ابتدا در یک ناحیه کوچک تست کنید تا بررسی کنید که هیچ عوارض جانبی ندارد.

بهترین روش های تمیز کردن چیست؟

 

هنگامی که تمام محصولات تمیز کردن آشپزخانه خود را برای دستیابی به دست دارید (به یاد داشته باشید: ضد عفونی کننده نیست!) ، وقت آن است که نحوه برخورد یخچال را در نظر بگیرید. در اینجا چند روش مفید:

 

    به نظر می رسد آشکار است ، اما قبل از شروع همه مواد غذایی را حذف کنید. حتی اگر فقط از محصولات طبیعی استفاده نمی کنید ، نمی خواهید به اشیاء نزدیک شوید. داشتن یخچال خالی فرآیند را بسیار ساده تر کرده و احتمال آلودگی را از بین می برد.

    تمام قسمت های جداشونده مانند قفسه ها و زیر شلوارها را خارج کنید. یک حوضچه را با آب گرم و صابون مرتب ظرفشویی پر کنید و قبل از پاک کردن و شستشو این قسمت ها را بگذارید تا خیس شوند.

    تمام نواحی سطحی را با دستمال تجاری و یا با ترکیبی از صابون ظرفشویی و آب گرم پاک کنید. از یک پارچه میکرو فیبر یا یک اسفنج با کیفیت استفاده کنید - این ابزار تمیز کاری از بین نمی رود و ذرات کمی را در یخچال باقی می گذارند.

    برای لکه های سرسخت ، مقدار کمی جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. خمیر را روی لکه بمالید و قبل از پاک کردن با یک اسفنج یا پارچه مرطوب ، یک ساعت بگذارید. جوش شیرین باید لکه را شل کرده و باعث از بین رفتن راحت شود.

چند روش پیشگیری ساده چیست؟

 

برای کاهش دردسرهای زمانی که زمان تمیز کردن آشپزخانه می چرخد ​​، تعدادی روش سریع و آسان برای حفظ نظافت یخچال شما به صورت روزانه وجود دارد.

 

    مطمئن باشید که مرتباً محصولات موجود در یخچال را بررسی کرده و هر چیزی را که تاریخ آن است ، خارج کنید. غذاهای کپک زده می توانند موارد دیگر را آلوده کنند ، بنابراین آنها را بنوشید!

    هر چه زودتر نشتی ها را تمیز کنید. لکه ها می توانند روی سایر غذاها فرو کنند و می توانند بوی بد ایجاد کنند - به خصوص اگر یک بطری شیر نشت کند.

    یک جعبه پلاستیکی کوچک پر از جوش شیرین را در انتهای یخچال خود نگه دارید. این جوش شیرین هرگونه بوی قوی را جذب می کند!

مام مواد غذایی را از یخچال خارج کنید - این کار به شما امکان می دهد همه گوشه ها و شکاف ها را تمیز کنید. هر نوع یخچال یا قفسه یخچال را برداشته و در آب گرم مخلوط با صابون ظرفشویی خیس کنید. برای پاک کردن فضای داخلی از مخلوطی از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنیدجوش شیرین برای از بین بردن لکه های سرسخت استفاده کنید. دستورالعمل های مربوط به محصولات تمیز کننده را با احتیاط دنبال کنید.ط

مهم است که یخچال و فریزر خود را تمیز و مرتب نگه دارید. در این مقاله نحوه تمیز نگه داشتن یخچال و غذای شما توضیح داده شده است. در مورد نکات تمیز کردن یخچال بخوانید

یخچال یکی از مهمترین مناطقی است که هنگام تمیز کردن آشپزخانه باید به آن توجه کنید. مسکن و غذاهای خام و پخته شده و همچنین نوشیدنی ها و چاشنی ها ، بسیار مهم است که دستگاه را تمیز و بهداشتی نگه دارید تا خطر مسمومیت غذایی کاهش یابد. با این حال ، تمیز کردن یخچال و فریزر به همان اندازه تمیز کردن قسمت های دیگر آشپزخانه ساده نیست ، و از محصولات خاصی نباید برای تمیز کردن یخچال استفاده شود. با این حال ، تمیز کردن یخچال و فریزر نیازی به یک فرآیند ترسناک ندارد ، این راهنما توضیح می دهد که چه کالاهایی برای تمیز کردن یخچال و برخی تکنیک های ساده برای کمک به شما در انجام کار در هر زمان مناسب!

فعالیت های نظافت روزانه بخش مهمی از نگهداری یخچال تمیز است. به برنامه تمیز کردن بچسبید و روزانه یخچال را بررسی کنید تا با استفاده از یک محصول تمیز کننده مخصوص مانند Jif ضد باکتری یا کرم ضدعفونی ، مقابله کنید.

آیا می توانم از محصولات تمیز کننده آشپزخانه معمولی استفاده کنم؟

 

بعضی از محصولات تمیز کننده آشپزخانه مانند دستمال مرطوب ملایم که از روغن های مرکبات طبیعی استفاده می کنند ، برای استفاده در داخل یخچال مناسب است ، اما از سایر محصولات باید خودداری کرد. پاک کننده های آشپزخانه می تواند بسیار قوی باشد ، حاوی مواد شیمیایی زیادی است که میکروب های معمول آشپزخانه را از بین می برد. اما ، این محصولات نباید مستقیم یا غیرمستقیم با مواد غذایی در تماس باشند. در حالی که می توانید محصولات را از داخل یخچال شستشو دهید ، به راحتی به خطر نمی ماند یک ماده شیمیایی باقی مانده که می تواند باعث آلودگی شود. در عوض می توانید از مایع ظرفشویی آشپزخانه معمولی خود مانند Lux Sunlight و مقداری آب گرم برای پاک کردن قسمت داخلی یخچال خود استفاده کنید و زیر شلوارها را خیس کنید. همیشه دستورالعمل های موجود در برچسب هر محصول تمیز کننده را دنبال کنید.

آیا ضدعفونی کننده مناسب برای استفاده در یخچال است؟

 

مواد ضد عفونی کننده - مانند سفید کننده - هرگز نباید در داخل یخچال ها استفاده شود. مانند سایر محصولات تمیز کننده آشپزخانه ، هر ماده ضد عفونی کننده ای که با مواد غذایی در تماس باشد می تواند افراد را به دلیل مواد شیمیایی قوی موجود در بدن بیمار کند. به محصولات مخصوص فرموله شده ای که استفاده آنها در یخچال بی خطر است بچسبید و یا به جای آن از پاک کننده های طبیعی خودداری کنید.

آیا محصولات طبیعی مفید هستند؟

 

محصولات طبیعی هنگام تمیز کردن یخچال و فریزر بسیار مفید هستند و آنها روش های ایمن برای تمیز و بهداشتی دستگاه هستند. جوش شیرین منظم می تواند برای از بین بردن لکه ها و جذب بوی بد بسیار عالی باشد ، در حالی که سرکه سفید در صورت داشتن مدل استیل ضد زنگ برای تمیز کردن هر عنصر از جنس استنلس استیل از جمله درهای یخچال و فریزر مناسب است. فقط به یاد داشته باشید که ابتدا در یک ناحیه کوچک تست کنید تا بررسی کنید که هیچ عوارض جانبی ندارد.

بهترین روش های تمیز کردن چیست؟

 

هنگامی که تمام محصولات تمیز کردن آشپزخانه خود را برای دستیابی به دست دارید (به یاد داشته باشید: ضد عفونی کننده نیست!) ، وقت آن است که نحوه برخورد یخچال را در نظر بگیرید. در اینجا چند روش مفید:

 

    به نظر می رسد آشکار است ، اما قبل از شروع همه مواد غذایی را حذف کنید. حتی اگر فقط از محصولات طبیعی استفاده نمی کنید ، نمی خواهید به اشیاء نزدیک شوید. داشتن یخچال خالی فرآیند را بسیار ساده تر کرده و احتمال آلودگی را از بین می برد.

    تمام قسمت های جداشونده مانند قفسه ها و زیر شلوارها را خارج کنید. یک حوضچه را با آب گرم و صابون مرتب ظرفشویی پر کنید و قبل از پاک کردن و شستشو این قسمت ها را بگذارید تا خیس شوند.

    تمام نواحی سطحی را با دستمال تجاری و یا با ترکیبی از صابون ظرفشویی و آب گرم پاک کنید. از یک پارچه میکرو فیبر یا یک اسفنج با کیفیت استفاده کنید - این ابزار تمیز کاری از بین نمی رود و ذرات کمی را در یخچال باقی می گذارند.

    برای لکه های سرسخت ، مقدار کمی جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. خمیر را روی لکه بمالید و قبل از پاک کردن با یک اسفنج یا پارچه مرطوب ، یک ساعت بگذارید. جوش شیرین باید لکه را شل کرده و باعث از بین رفتن راحت شود.

چند روش پیشگیری ساده چیست؟

 

برای کاهش دردسرهای زمانی که زمان تمیز کردن آشپزخانه می چرخد ​​، تعدادی روش سریع و آسان برای حفظ نظافت یخچال شما به صورت روزانه وجود دارد.

 

    مطمئن باشید که مرتباً محصولات موجود در یخچال را بررسی کرده و هر چیزی را که تاریخ آن است ، خارج کنید. غذاهای کپک زده می توانند موارد دیگر را آلوده کنند ، بنابراین آنها را بنوشید!

    هر چه زودتر نشتی ها را تمیز کنید. لکه ها می توانند روی سایر غذاها فرو کنند و می توانند بوی بد ایجاد کنند - به خصوص اگر یک بطری شیر نشت کند.

    یک جعبه پلاستیکی کوچک پر از جوش شیرین را در انتهای یخچال خود نگه دارید. این جوش شیرین هرگونه بوی قوی را جذب می کند!

مام مواد غذایی را از یخچال خارج کنید - این کار به شما امکان می دهد همه گوشه ها و شکاف ها را تمیز کنید. هر نوع یخچال یا قفسه یخچال را برداشته و در آب گرم مخلوط با صابون ظرفشویی خیس کنید. برای پاک کردن فضای داخلی از مخلوطی از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنیدجوش شیرین برای از بین بردن لکه های سرسخت استفاده کنید. دستورالعمل های مربوط به محصولات تمیز کننده را با احتیاط دنبال کنید.

با این روش ها اجاق گاز خود را برق بیندازید


 

 

 

 

 

 

 

تمیز کردن اجاق گاز می تواند مانند یک کار گسترده احساس کند ، اما در واقع بسیار ساده است. چه اجاق گاز با مشعل گاز و یا برقی داشته باشید ، می توانید به راحتی مشعل ها ، قابلمه های چکه ای و اجاق گاز را تمیز کنید. به یاد داشته باشید در هنگام کار با وسایل برقی احتیاط کنید. برای تمیز کردن اجاق گاز و گازدار فقط باید چند قدم ساده را دنبال کنید.

 

تمیز کردن قطعات اجاق گاز

قفسه ها ، مشعل های گاز ، دستگیره ها و دسته ها را از اجاق گاز بردارید. اطمینان حاصل کنید که اجاق گاز قبل از شروع کار کاملاً خنک است. برای راهنمایی در مورد نحوه برداشتن این قطعات در صورت لزوم به دفترچه لوازم خانگی خود مراجعه کنید. تمام قسمتهای جداشونده را درون یک کیسه زباله سنگین قرار دهید.

 

 1 فنجان (237 میلی لیتر) آمونیاک را به کیسه اضافه کنید. هنگام کار با آمونیاک از دستکش لاستیکی و محافظت از چشم استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هوا به خوبی تهویه شده است. بعد از افزودن آمونیاک ، کیسه را آب بندی کرده و آن را به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید یا آن را در وان خود ذخیره کنید.

 

اجازه دهید قطعات اجاق گاز به مدت 24 ساعت در آمونیاک خیس شوند. دودهای ناشی از آمونیاک ، پاکت و چربی را از روی قفسه ها ، مشعلها ، دستگیره ها و دستگیره ها چرب می کنند ، اما برای کار نیاز به زمان دارد. [3]

 

قطعات اجاق گاز را در آب صابون گرم بشویید. دستکشهای لاستیکی و محافظ چشم را روی آن قرار دهید. یک سطل یا سینک را با آب گرم و صابون پر کنید و قسمت ها را از کیسه های زباله پر از آمونیاک در آب قرار دهید. برای پاک کردن هر قطعه از یک اسفنج یا پد تمیز استفاده کنید. قطعات را با آب داغ بشویید. [4] آمونیاک باقیمانده را در توالت یا پایین تخلیه آشپزخانه بریزید و آن را با آب زیادی بشویید. کیف را دور بیندازید. [5] تصویری با عنوان تمیز کردن اجاق گاز مرحله 5 5 دوباره اجاق گاز را جمع کنید. اجازه دهید تمام قسمت های اجاق گاز شما کاملاً خشک شود. سپس می توانید قطعاتی که حذف کرده اید با دقت جایگزین کنید.

 

تمیز کردن مشعل برقی

مشعل ها را از روی اجاق گاز جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که مشعل ها قبل از شروع این پروژه زمان خنک شدن کامل دارند. مشعل ها را به آرامی از نقطه اتصال بیرون بکشید و آنها را بلند کنید. اگر مشکل دارید به کتابچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

برای تمیز کردن مشعل ها از یک صابون بشقاب مرطوب و مرطوب استفاده کنید. مقدار کمی صابون ظرف را روی یک بشقاب ظرف بگذارید و آن را مرطوب کنید. آب اضافی را از بین ببرید ، سپس از پارچه برای پاک کردن مشعلها استفاده کنید.

از خیس شدن هر قسمت از اتصال برق خودداری کنید و هیچ وقت مشعل ها را در آب فرو نکنید!

لکه های سخت را با مخلوطی از جوش شیرین و آب تمیز کنید. از قسمتهای مساوی جوش شیرین و آب خمیر درست کنید. آن را روی لکه های سفت و سخت یا سفت و سخت روی مشعل بمالید. بگذارید تا 20 دقیقه خیس شود ، سپس مشعل را با اسفنج مرطوب پاک کنید.

هر مشعل را با پارچه ای مرطوب بشویید. از یک دستمال تمیز و مرطوب استفاده کنید تا مواد صابون و هر نوع مواد غذایی یا خرد شده را از هر مشعل جدا کنید.

اجازه دهید مشعل ها قبل از تعویض آنها کاملاً خشک شوند. بگذارید هوای مشعل ها خشک شوند یا از یک حوله میکرو فیبر برای خشک کردن آنها استفاده کنند. هر مشعل را به محل اتصال مناسب وصل کنید و آنها را روی اجاق گاز قرار دهید.

 

 

 قابلمه های قطره ای را تمیز کنید

قابلمه های قطره ای را از اجاق گاز بردارید. ابتدا مشعلهای برقی را با بیرون کشیدن آنها به آرامی از نقطه اتصال خارج کنید. سپس ، هر تابه قطره ای را بردارید.2

ماهیتابه ها را بشویید. برای خلاص شدن از شر هر خرده خرده غذا یا تکه های بزرگی از مواد غذایی ، قابلمه های قطره ای را روی سطل زباله ریخته و یا غرق کنید. سپس آنها را با آب داغ بشویید.

 

قابلمه ها را با مخلوطی از صابون ظرف و جوش شیرین بپوشانید. از نسبت 1: 1 صابون ظرف و جوش شیرین استفاده کنید. از انگشتان دست خود یا یک اسفنج استفاده کنید تا مخلوط را روی تمام قسمت های قابلمه قطره ای چرب کنید.

قابلمه ها را در یک کیسه Ziploc ببندید و بگذارید 1 ساعت تنظیم شود. هر تابه چکه ای را درون یک کیسه شخصی Ziploc بگذارید و آن را مهر و موم کنید. بگذارید آنها به مدت 1 ساعت روی پیشخوان یا سطح دیگر شما بنشینند تا صابون و مخلوط جوش شیرین بتواند غذای گیر شده را از بین ببرد.

تابه های چکه را قبل از تعویض بشویید و خشک کنید. بعد از یک ساعت ، قابلمه های قطره ای را از کیسه ها جدا کنید و هر کدام را با آب داغ بشویید. برای خشک کردن آنها از یک حوله میکرو فیبر استفاده کنید. سپس قابلمه های قطره ای و همچنین مشعل های برقی را تعویض کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

اجاق گاز را با دمنوش اسپری کنید. هنگام استفاده از دمنوش لباس ، لباس های قدیمی ، دستکش های لاستیکی و محافظت از چشم را بپوشید. همچنین مطمئن شوید که منطقه به خوبی تهویه شده است. برای تمیز کردن اجاق گاز ، یک دمنوش خشک کن را انتخاب کنید و مقدار لیبرال آن را روی اجاق گاز بریزید و روی کثیف ترین قسمت ها متمرکز شوید. [17]

این روش برای اجاق گازهای شیشه ای و مینای دندان به خوبی کار می کند.

فراموش نکنید که دستگیره‌ها یا دکمه ها و صورت اجاق گاز را نیز اسپری و تمیز کنید!

2

به مبلغ مجاز اجازه دهید تا برای مدت زمان توصیه شده بنشیند. دستورالعمل های موجود در بسته بندی باید توجه داشته باشند که قبل از شستشو چه مدت محصول نیاز به خیس شدن دارد. این یک مرحله مهم است ، زیرا در صورت پاشیدن مواد منعقد کننده به درستی کار نمی کند ، بلافاصله شروع به پاک کردن آن کنید. برای از بین بردن لکه های سرسخت و گیر شده به زمان نیاز دارد

3

اجاق گاز را با یک اسفنج یا یک پد تمیز کننده پاک کنید. از حرکات کوچک پشت و عقب استفاده کنید تا مواد غذایی باقیمانده و چربی را با اسفنج پاک کنید. هنگامی که تمیز می کنید ، اسفنج یا پد تمیز کننده خود را با آب گرم شست و شو دهید.

4

غذاهای گیر شده را از روی اجاق گازهای شیشه ای با تیغ تیغ جدا کنید. اگر اجاق گاز شیشه ای شما دارای مواد غذایی پخته شده بر روی آن است که با دستگاه چربی زدایی خاموش نمی شود ، آنرا با تیغ تیغ بمالید. تیغه را در یک زاویه نگه دارید و از حرکات کوتاه عقب و جلو برای جدا کردن آن استفاده کنید. مواظب باشید خود را قطع نکنید یا اجاق گاز خود را محکم نکنید.

در اجاق گازهای مینا از تیغ تیغ استفاده نکنید.

تصویری با عنوان تمیز کردن اجاق گاز مرحله 20

5

اجاق گاز را بشویید و خشک کنید. از یک اسفنج تمیز یا مرطوب و تمیز استفاده کنید تا هرگونه مواد چربی زدایی یا مواد غذایی باقی مانده را از روی اجاق گاز جدا کنید. سپس از یک حوله میکروفیبر برای خشک کردن اجاق گاز استفاده کنید.