خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

بازسازی آشپزخانه - 1 سینک یا 2

بازسازی آشپزخانه فرصت شما برای داشتن آشپزخانه ای است که همیشه در آرزوی آن هستید. فضای کافی و نور ، فضای مناسب برای انبار ، لوازم به روز و فضای مناسب گردش کار ، همه عناصر مهم هستند. اما آیا در نظر گرفته اید که چند سینک آشپزخانه بازسازی شده شما نیاز دارد؟


بسته به میزان فضای موجود در برنامه های نوسازی خود ، ممکن است بخواهید روی دو سینک آشپزخانه جداگانه سرمایه گذاری کنید.


چرا دو سینک؟

دو سینک جداگانه (یعنی یک مخزن بزرگ با دو حوضچه مجاور) به شما امکان می دهد آن سینک ظرفشویی را به کارهای مختلف آشپزخانه خود اختصاص دهید: آماده سازی و تمیز کردن.


مزایای بسیاری برای این مجموعه وجود دارد.


شما آماده سازی غذای خود را از غذاهای کثیفی که ممکن است انباشته شوند دور نگه می دارید ، که در هنگام پخت و پز به بهداشت مناسب کمک می کند.

دو سینک کمک به افراد مختلف در آشپزخانه کمک می کند. می توانید با یک ماشین ظرفشویی مشخص شده در سینک تمیز کردن ، یک "آشپز" اختصاصی داشته باشید. گروهی از افراد می توانند بدون اینکه در یک روش یکدیگر قرار بگیرند یا در فضای سینک رقابت کنند ، همزمان در آشپزخانه باشند.

فضای پیشخوان و کابینت اطراف این سینک ها نیز به این کارهای خاص اختصاص می یابد. به عنوان مثال ، می توانید ظروف ، چاقوها ، کاسه های آماده سازی و وسایل خود را در نزدیکی سینک آماده سازی ، و مواد تمیز کننده ، ماشین ظرفشویی و کابینت ظروف در نزدیکی سینک تمیز نگه دارید.

سینک های جداگانه باعث افزایش گردش کار و کارآیی آشپزخانه می شوند و کار را سریعتر و آسان تر می کنند.


این همه در مورد طراحی است

اما گردش کار فقط در صورتی بهبود می یابد که آشپزخانه به درستی تنظیم شود. به همین دلیل برنامه ریزی پروژه بازسازی آشپزخانه و مشاوره با متخصصان امری ضروری است. در اینجا چند نشانگر برای تنظیم موثرترین سینک ظرفشویی شما وجود دارد:


سینک آماده سازی را در اولویت قرار دهید. همانطور که وقت بیشتری را برای شستشوی میوه و سبزیجات ، لایه برداری و خرد کردن خواهید گذراند ، می خواهید سینک آماده سازی مرحله مرکزی را بگیرد. می توانید آن را در جزیره ای در نزدیکی یخچال قرار دهید ، یا روی پیشخوان محیطی روبروی آن قرار بگیرید.

برنامه ریزی برای فضای کافی. برای سینک آماده سازی خود ، می خواهید فضای پیشخوان کافی را داشته باشید تا تخته های برش ، کاسه و حتی وسایل کوچک با بازوی قابل دستی دسترسی پیدا کنید. یک قفسه گلدان حلق آویز بیش از یک جزیره و کشوهای بیرون کش برای وسایل شما نیز می تواند در این منطقه موجب صرفه جویی در فضای مصرفی شود. اما فراموش نکنید که در اطراف سینک تمیز کردن یک قفسه خشک کن (در صورت لزوم) و کابینت های شیشه ای در این نزدیکی را فراموش نکنید ، بنابراین بسته بندی وسایل به راحتی پس از تمیز کردن آسان است.

گردش کار خود را برنامه ریزی کنید. در مورد چگونگی پخت و پز فکر کنید ، و چگونه می توانید حرکت از یک ناحیه به منطقه دیگر را تا حد ممکن به حداقل برسانید. برای مثال ، محدوده اجاق گاز و یخچال خود را در محوری آسان یا فاصله پله از محل آماده سازی می خواهید. همچنین می خواهید از آلودگی متقابل بین مناطق آمادگی و تمیز کردن تا حد ممکن جلوگیری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد