خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

با این روش ها اجاق گاز خود را برق بیندازید


 

 

 

 

 

 

 

تمیز کردن اجاق گاز می تواند مانند یک کار گسترده احساس کند ، اما در واقع بسیار ساده است. چه اجاق گاز با مشعل گاز و یا برقی داشته باشید ، می توانید به راحتی مشعل ها ، قابلمه های چکه ای و اجاق گاز را تمیز کنید. به یاد داشته باشید در هنگام کار با وسایل برقی احتیاط کنید. برای تمیز کردن اجاق گاز و گازدار فقط باید چند قدم ساده را دنبال کنید.

 

تمیز کردن قطعات اجاق گاز

قفسه ها ، مشعل های گاز ، دستگیره ها و دسته ها را از اجاق گاز بردارید. اطمینان حاصل کنید که اجاق گاز قبل از شروع کار کاملاً خنک است. برای راهنمایی در مورد نحوه برداشتن این قطعات در صورت لزوم به دفترچه لوازم خانگی خود مراجعه کنید. تمام قسمتهای جداشونده را درون یک کیسه زباله سنگین قرار دهید.

 

 1 فنجان (237 میلی لیتر) آمونیاک را به کیسه اضافه کنید. هنگام کار با آمونیاک از دستکش لاستیکی و محافظت از چشم استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هوا به خوبی تهویه شده است. بعد از افزودن آمونیاک ، کیسه را آب بندی کرده و آن را به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید یا آن را در وان خود ذخیره کنید.

 

اجازه دهید قطعات اجاق گاز به مدت 24 ساعت در آمونیاک خیس شوند. دودهای ناشی از آمونیاک ، پاکت و چربی را از روی قفسه ها ، مشعلها ، دستگیره ها و دستگیره ها چرب می کنند ، اما برای کار نیاز به زمان دارد. [3]

 

قطعات اجاق گاز را در آب صابون گرم بشویید. دستکشهای لاستیکی و محافظ چشم را روی آن قرار دهید. یک سطل یا سینک را با آب گرم و صابون پر کنید و قسمت ها را از کیسه های زباله پر از آمونیاک در آب قرار دهید. برای پاک کردن هر قطعه از یک اسفنج یا پد تمیز استفاده کنید. قطعات را با آب داغ بشویید. [4] آمونیاک باقیمانده را در توالت یا پایین تخلیه آشپزخانه بریزید و آن را با آب زیادی بشویید. کیف را دور بیندازید. [5] تصویری با عنوان تمیز کردن اجاق گاز مرحله 5 5 دوباره اجاق گاز را جمع کنید. اجازه دهید تمام قسمت های اجاق گاز شما کاملاً خشک شود. سپس می توانید قطعاتی که حذف کرده اید با دقت جایگزین کنید.

 

تمیز کردن مشعل برقی

مشعل ها را از روی اجاق گاز جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که مشعل ها قبل از شروع این پروژه زمان خنک شدن کامل دارند. مشعل ها را به آرامی از نقطه اتصال بیرون بکشید و آنها را بلند کنید. اگر مشکل دارید به کتابچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

برای تمیز کردن مشعل ها از یک صابون بشقاب مرطوب و مرطوب استفاده کنید. مقدار کمی صابون ظرف را روی یک بشقاب ظرف بگذارید و آن را مرطوب کنید. آب اضافی را از بین ببرید ، سپس از پارچه برای پاک کردن مشعلها استفاده کنید.

از خیس شدن هر قسمت از اتصال برق خودداری کنید و هیچ وقت مشعل ها را در آب فرو نکنید!

لکه های سخت را با مخلوطی از جوش شیرین و آب تمیز کنید. از قسمتهای مساوی جوش شیرین و آب خمیر درست کنید. آن را روی لکه های سفت و سخت یا سفت و سخت روی مشعل بمالید. بگذارید تا 20 دقیقه خیس شود ، سپس مشعل را با اسفنج مرطوب پاک کنید.

هر مشعل را با پارچه ای مرطوب بشویید. از یک دستمال تمیز و مرطوب استفاده کنید تا مواد صابون و هر نوع مواد غذایی یا خرد شده را از هر مشعل جدا کنید.

اجازه دهید مشعل ها قبل از تعویض آنها کاملاً خشک شوند. بگذارید هوای مشعل ها خشک شوند یا از یک حوله میکرو فیبر برای خشک کردن آنها استفاده کنند. هر مشعل را به محل اتصال مناسب وصل کنید و آنها را روی اجاق گاز قرار دهید.

 

 

 قابلمه های قطره ای را تمیز کنید

قابلمه های قطره ای را از اجاق گاز بردارید. ابتدا مشعلهای برقی را با بیرون کشیدن آنها به آرامی از نقطه اتصال خارج کنید. سپس ، هر تابه قطره ای را بردارید.2

ماهیتابه ها را بشویید. برای خلاص شدن از شر هر خرده خرده غذا یا تکه های بزرگی از مواد غذایی ، قابلمه های قطره ای را روی سطل زباله ریخته و یا غرق کنید. سپس آنها را با آب داغ بشویید.

 

قابلمه ها را با مخلوطی از صابون ظرف و جوش شیرین بپوشانید. از نسبت 1: 1 صابون ظرف و جوش شیرین استفاده کنید. از انگشتان دست خود یا یک اسفنج استفاده کنید تا مخلوط را روی تمام قسمت های قابلمه قطره ای چرب کنید.

قابلمه ها را در یک کیسه Ziploc ببندید و بگذارید 1 ساعت تنظیم شود. هر تابه چکه ای را درون یک کیسه شخصی Ziploc بگذارید و آن را مهر و موم کنید. بگذارید آنها به مدت 1 ساعت روی پیشخوان یا سطح دیگر شما بنشینند تا صابون و مخلوط جوش شیرین بتواند غذای گیر شده را از بین ببرد.

تابه های چکه را قبل از تعویض بشویید و خشک کنید. بعد از یک ساعت ، قابلمه های قطره ای را از کیسه ها جدا کنید و هر کدام را با آب داغ بشویید. برای خشک کردن آنها از یک حوله میکرو فیبر استفاده کنید. سپس قابلمه های قطره ای و همچنین مشعل های برقی را تعویض کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

اجاق گاز را با دمنوش اسپری کنید. هنگام استفاده از دمنوش لباس ، لباس های قدیمی ، دستکش های لاستیکی و محافظت از چشم را بپوشید. همچنین مطمئن شوید که منطقه به خوبی تهویه شده است. برای تمیز کردن اجاق گاز ، یک دمنوش خشک کن را انتخاب کنید و مقدار لیبرال آن را روی اجاق گاز بریزید و روی کثیف ترین قسمت ها متمرکز شوید. [17]

این روش برای اجاق گازهای شیشه ای و مینای دندان به خوبی کار می کند.

فراموش نکنید که دستگیره‌ها یا دکمه ها و صورت اجاق گاز را نیز اسپری و تمیز کنید!

2

به مبلغ مجاز اجازه دهید تا برای مدت زمان توصیه شده بنشیند. دستورالعمل های موجود در بسته بندی باید توجه داشته باشند که قبل از شستشو چه مدت محصول نیاز به خیس شدن دارد. این یک مرحله مهم است ، زیرا در صورت پاشیدن مواد منعقد کننده به درستی کار نمی کند ، بلافاصله شروع به پاک کردن آن کنید. برای از بین بردن لکه های سرسخت و گیر شده به زمان نیاز دارد

3

اجاق گاز را با یک اسفنج یا یک پد تمیز کننده پاک کنید. از حرکات کوچک پشت و عقب استفاده کنید تا مواد غذایی باقیمانده و چربی را با اسفنج پاک کنید. هنگامی که تمیز می کنید ، اسفنج یا پد تمیز کننده خود را با آب گرم شست و شو دهید.

4

غذاهای گیر شده را از روی اجاق گازهای شیشه ای با تیغ تیغ جدا کنید. اگر اجاق گاز شیشه ای شما دارای مواد غذایی پخته شده بر روی آن است که با دستگاه چربی زدایی خاموش نمی شود ، آنرا با تیغ تیغ بمالید. تیغه را در یک زاویه نگه دارید و از حرکات کوتاه عقب و جلو برای جدا کردن آن استفاده کنید. مواظب باشید خود را قطع نکنید یا اجاق گاز خود را محکم نکنید.

در اجاق گازهای مینا از تیغ تیغ استفاده نکنید.

تصویری با عنوان تمیز کردن اجاق گاز مرحله 20

5

اجاق گاز را بشویید و خشک کنید. از یک اسفنج تمیز یا مرطوب و تمیز استفاده کنید تا هرگونه مواد چربی زدایی یا مواد غذایی باقی مانده را از روی اجاق گاز جدا کنید. سپس از یک حوله میکروفیبر برای خشک کردن اجاق گاز استفاده کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد