خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

چگونه خانه خود را مانند حرفه ها تمیز کنیم؟ | سری دوم

مرحله 1: یک برنامه تمیز کردن یا روال تمیز کردن تنظیم کنید

کلید تمیز نگه داشتن خانه شما سازماندهی و سازگاری است. اگر به یک برنامه تمیزکاری پایبند باشید و تمام خانه را هر هفته انجام دهید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که برای انجام تمیز کردن اساسی خود زمان کمتری لازم است. سپس می توانید به سایر کارهایی که نیازی به انجام هفتگی آنها نیست ، برسید.


ممکن است بخواهید یک لیست در حال اجرا از آن ها نگه دارید ، تا از آنها غافل نشوید. برخی از این کارها ممکن است شامل تمیز کردن باشد:


داخل یخچال

اجاق گاز

فر

کابینت آشپزخانه

قفسه دارو

وسایل نور

کتاب در قفسه های کتاب

پشت و زیر مبلمان سنگین

مرحله 2: شروع به تمیز کردن حمام کنید

اولین کاری که می کنم این است که همه حمام ها را به یکباره شروع می کنم. همه چیز را از وان ها و دوش ها بردارید و آنها را با تمیز کننده حمامی که ترجیح می دهید اسپری کنید و بگذارید تا خیس بخورد. همین کار را با کاسه های توالت انجام دهید. محصولات تمیزکننده را داخل آن قرار داده و با قلم مو به آنها شیرینی اولیه بدهید. زمان خوبی است که کیسه زباله را با خود ببرید و همه سبدهای زباله را خالی کنید.


مرحله 3: تغییر ملافه ها

ملحفه ها و روبالشتی های تمیز را که برای همه اتاق خواب ها نیاز دارید جمع کنید. به هر اتاق بروید ، ملافه ها را بردارید و تخت را دوباره بسازید. تمام ملحفه های آلوده را جمع کرده و به اتاق لباسشویی ببرید.


مهم است که تخت خواب ها قبل از غبارگیری سقف اتاق خواب ها ساخته شوند. با این کار از قرار گرفتن گرد و غبار در زیر پوشش جلوگیری می شود. اگر سقف به خصوص گرد و غبار است ، ممکن است هنگام گردگیری سقف ، تختخواب تازه ساخته شده را با ملافه بپوشانید.


مرحله چهارم: سقف ها و دیوارها را از بالا به پایین تمیز کنید

در حالی که محصولات تمیز کننده حمام من در حمام ها کار می کند ، من با استفاده از تار عنکبوت و گرد و غبار روی سقف ، گوشه ها و درب های درب کار می کنم و به طور روشنی در اطراف هر اتاق کار می کنم. تمام راه خود را به پایین دیوارها به تخته های پایه بکشید. یک وبستر برای گوشه ها خوب کار می کند ، اما فکر می کنم اگر آن را با پارچه بپوشانید بهتر عمل می کند - پارچه در پاک کردن آن تارهای چسبناک بهتر است.

چه زمانی وسایل نوری را تمیز کنید

اگر وسایل نوری دارید که واقعاً کثیف یا پر از اشکال هستند ، نمی توانید در بازه زمانی 4 ساعته همه آنها را بردارید و بشویید. برای آن نوع کارها ، می توانید هفته ای یکی یا دو تا از آنها را انجام دهید تا همه گیرشان بیفتد.


یک روش خوب برای تمیز کردن سایه های شیشه روی یک وسیله روشنایی ماشین ظرفشویی است. راحت تر و دقیق تر از شستن آنها با دست است.


مرحله 5: تمیز کردن حمام را به پایان برسانید

تا وقتی همه تارها و گرد و غبار را پاک کردید ، آماده هستید حمام ها را تمام کنید. من قبلاً از جارو برای شستشوی وان و دوش استفاده می کردم ، اما اکنون آقای Clean ابزاری خوب برای نظافت سرویس بهداشتی درست کرده است. به آن Magic Reach می گویند. این کار اسکراب زدن را به خوبی انجام می دهد و می توانید به راحتی و بدون پرتاب پشت به بیرون ، به کل دوش برسید.


پس از تمیز کردن ، تمام شامپوها و وسایل را دوباره زیر دوش بگذارید و غرور و آینه را انجام دهید ، سینک ظرفشویی را بشویید و همه وسایل را جلا دهید.

کاسه توالت را تمیز کنید

اکنون آماده تمیز کردن کاسه توالت هستید. دستکش های لاستیکی آن کار را فراموش نکنید. من از یک سطل زباله کوچک که محلول سفید کننده در آن است استفاده می کنم تا بعد از استفاده برس کاسه توالت را ضد عفونی کنم. حوله های کاغذی برای پاک کردن قسمتهای داخلی توالت و نشیمن مناسب هستند تا از آلوده شدن سایر پارچه های تمیز کننده به باکتری جلوگیری کنند.


کف حمام را تمیز کنید

کف را آخر تمیز کنید. به نظر من تمیز کردن کف حمام به جای پاک کن با پارچه ، راحت تر و دقیق تر است.


برخی از توصیه ها در مورد تمیز کردن پارچه ها

من تعدادی پارچه نخی قدیمی برای کارهایی مانند تمیز کردن کف حمام نگهداری می کنم. پس از پایان کار ، آن پارچه ها مستقیماً وارد ماشین لباسشویی می شوند. پیراهن ها و حوله های قدیمی پارچه های عالی را درست می کنند. پوشک های پارچه ای نیز پارچه های تمیز کننده بسیار خوبی ایجاد می کنند.


پارچه های میکروفیبر برای گردگیری ، و تمیز کردن قسمت جلوی کابینت ها ، گرفتگی درب ها ، آستانه های پنجره و صفحات سوئیچ نور بسیار مناسب هستند. آنها همچنین برای پرداخت لوازم آشپزخانه و حمام کرومی عالی هستند ، اما جذب زیادی ندارند.


بهترین راه برای تمیز کردن پرده دوش خود

اگر پرده دوش شما کپک زده است ، می توانید آن را با چرخه آرام در آب گرم بشویید و دوباره در دوش آویزان کنید تا خشک شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد