خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

چگونه خانه خود را مانند حرفه ها تمیز کنیم؟ | سری سوم

مرحله ششم: چگونه خانه خود را گردگیری کنیم
حالا که قسمت سخت کار تمام شد ، شما آماده شروع گردگیری هستید.

مبلمان: از بالا شروع کنید و همه وسایل کوچک را از قفسه ها و بالای میز جدا کنید. سطوح چوبی لهستانی با هر روغن یا مومی که ترجیح می دهید.
لامپ ها: اگر سایه لامپ از پارچه پوشانده شده است ، آن را برداشته و کنار بگذارید تا وکیوم شود. خود لامپ را پاک کرده و در زیر گرد و غبار بلند کنید.
Knick Knacks: هر مورد را قبل از قرار دادن دوباره از قفسه ها و میزهای قهوه به پایین پاک کنید. شما می خواهید از یک پارچه جداگانه با ویندکس یا موارد مشابه برای گردگیری این وسایل استفاده کنید ، به این ترتیب آنها با روغن یا موم آغشته نمی شوند.
نحوه تمیز کردن کتاب در قفسه ها
غبارروبی کامل کتاب ها در قفسه ها یکی دیگر از این مشاغل است که می توانید هر چند هفته یک بار آن را انجام دهید. می توانید قفسه ها و جبهه ها و بالای کتاب ها را هر هفته گردگیری کنید ، اما گاهی اوقات خوب است که همه کتاب ها را از قفسه بردارید و هرکدام را گردگیری کنید.
مرحله هفتم: کف وکیوم و موپ
وقتی تمام گرد و غبار تمام شد ، آماده جاروبرقی هستید. خلا this به ترتیب:

سایه های لامپ: سایه های لامپ را وکیوم کرده و دوباره در جای خود قرار دهید.
مبلمان: مبلمان روکش دار نیز باید هر هفته وکیوم شود.
گوشه های کف: برای بدست آوردن لبه ها و گوشه های کف ابتدا از ابزار گوشه استفاده کنید. سپس سراغ فرشها و فرشها بروید.
کفهای سخت: کفهای سخت را تمیز کنید. من برای آن کار از جاروبرقی کنیستر خود استفاده می کنم ، اما اگر جارو برقی دارید ، ممکن است بخواهید جارو بزنید.
اگر کف اتاق مشمع کف اتاق یا کف کاشی واقعاً کثیف است ، من از یک اسفنج و سطل اسفنجی سر غلتکی استفاده می کنم. اگر فقط نسبتاً کثیف باشند ، من از یک شستشوی میکروفیبر کمی مرطوب استفاده می کنم. این واقعا خوب کار می کند. اگر یک نقطه دشوار وجود دارد ، می توانید از دستمال مرطوب با دست استفاده کنید. برای کفپوش های سخت چوب یا ورقه ورقه ، دستورالعمل های سازنده را برای تمیز کردن دنبال کنید.
نکات خشکشویی
اگر فرد کارآمدی هستید ، می توانید ماشین لباسشویی خود را هنگام تمیز کردن خانه خود در نظر بگیرید. اگر آخر هفته خود را برای لباسشویی و تمیز کردن عمیق استفاده کنید ، این منطقی خواهد بود. من دوست دارم به جای اینکه بگذارم لباسشویی روی هم جمع شود ، بارهای موردی را در طول هفته بشویم.

همه لباسشویی ها را از اتاق جدا کنید

قبل از شروع به تمیز کردن حمام و اتاق خواب خود ، به عنوان بخشی از مراحل برداشتن ، حوله ها و ملافه ها را از این مناطق بردارید ، این به شما امکان می دهد به تمام سطوحی که در غیر این صورت پنهان هستند برسید. می توانید ملافه و حوله ها را مستقیم داخل واشر قرار دهید.

یک مشکل در هنگام شستن لباس های شسته شده این است که اگر بلافاصله به حالت تاشو نرسید ، می توانید لباس های چروکیده داشته باشید. حوله و تختخواب چنین مشکلی ندارد.


من یک میله آویز بالای واشر و خشک کن خود دارم که در آن پیراهن ها را از خشک کن آویزان می کنم. در صورت انجام این کار اکثر پیراهن ها نیازی به اتو ندارند.
نکاتی برای تمیز کردن عمیق آشپزخانه شما
برای شروع ، ممکن است بخواهید همه ظروف خود را بشویید ، خشک کنید و آنها را کنار بگذارید یا ماشین ظرفشویی خود را بشویید و اجازه دهید آنها تخلیه شوند. هنگام تمیز کردن آشپزخانه ، موارد زیر را انجام دهید:

تخته های برش خود را بشویید: همه تخته ها و اشیا cutting برش را از پیشخوان بردارید. از اسفنجی با آب و صابون گرم استفاده کنید و قسمت های بالایی و ته تخته های برش خود را پاک کنید. با آب گرم بشویید. بگذارید خشک شود.
کشوهای خود را مرتب کنید: آیا کشویی پر از ظرف دارید؟ برای چیدمان آنها بر اساس اندازه و سبک وقت بگذارید. برای درب ها یک شمع ساده ایجاد کنید. کشوی ظروف خود را نیز مرتب کنید.
مواد غذایی منقضی شده را دور بریزید: انبار و یخچال خود را مرور کنید و از شر مواد منقضی شده خلاص شوید.
یخچال خود را تمیز کنید: من با قفسه های درب شروع می کنم. همه موارد را از یک قفسه برداشته و قفسه را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. اگر قفسه های شما بسیار چسبناک است ، ممکن است لازم باشد آنها را با یک تمیز کننده همه منظوره یا مقداری آب صابون بپاشید و اجازه دهید چند دقیقه خیس بخورد. قبل از قرار دادن هر بطری یا ظرف ، آن را پاک کنید. به این ترتیب ، تمام قفسه ها را تمیز کنید. شما باید گاهی اوقات همه کشوهای تیز را بردارید و زیر آنها را تمیز کنید. همچنین خود کشوها را بشویید.
کشوهای خود را پاک کنید: هر کشو را خالی کرده و آن را پاک کنید. تمام سطوح کابینت را پاک کنید. من دوست دارم از یک اسفنج تمیز با یک طرف اسکراب یا یک پارچه میکرو الیاف مرطوب استفاده کنم.
صورتهای کابینت تمیز: در اینجا ممکن است پارچه میکروفیبر انتخاب خوبی باشد. اگر این کافی نیست 409 یا یک اسپری تمیز کننده تجاری مشابه را امتحان کنید. اگر کار واقعا سختی است ، Magic Eraser را امتحان کنید.
اجاق گاز خود را تمیز کنید: برای تمیز کردن اجاق گاز خود می توانید با بلند کردن اسفنج قدیمی زیر کوره ها را با کمی آب و صابون تمیز کنید. اسکراب با کمی جوش شیرین روی آوار مانده است. در از بین بردن گریس سرسخت بسیار مثر است. تا زمانی که این کار را پشت سر می گذارید ، اسفنج شما برای سطل آشغال آماده می شود.
مایکروویو خود را تمیز کنید: ابتدا با قرار دادن یک فنجان پر از آب یا یک پارچه مرطوب ، داخل بقایای سخت مایکروویو را نرم کنید و آن را به مدت یک دقیقه اجرا کنید. بخار غذای گیر کرده را نرم و تمیز کردن آن را آسان تر می کند. صفحه مایکروویو را برداشته و در آب گرم و صابون قرار دهید. آن را بشویید و خشک کنید. مایکروویو را با استفاده از تمیزکننده انتخابی خود و یک اسفنج یا پارچه مرطوب داخل و خارج آن را پاک کنید.
سینک ظرفشویی خود را تمیز کنید: شما می توانید ما را اسفنج ، آب گرم و صابون ظرف برای تمیز کردن سینک ظرفشویی شما است. من از صابون ظرف Dawn استفاده می کنم. صابون ماشین ظرفشویی در صورت داشتن ظرفشویی لکه دار ، م moreثرتر است. اگر سینک ظرفشویی شما قبلاً توسط پاک کننده های ساینده مانند Comet یا Ajax خراشیده شده است ، ممکن است برای تمیز شدن سینک ظرفشویی چاره ای جز ادامه استفاده از آن نداشته باشید. فقط مطمئن شوید که سینک ظرفشویی را خوب بشویید ، مخصوصاً بعد از استفاده از هر چیزی که حاوی سفید کننده باشد. اگر آن را روی آن بگذارید می تواند باعث تغییر رنگ یا آسیب سطح غرق شود.
پاک کردن نهایی را انجام دهید: قبل از اینکه اشیایی مانند مخلوط کن ، دستگاه های قهوه ساز را دوباره در جای خود قرار دهید ، کل پیشانی را پاک کنید. حتماً آنها را نیز پاک کنید.
کف ها را تمیز کنید: با جارو خود وارد شوید و پسماندها را تمیز کنید ، سپس از پاک کننده مرطوب استفاده کنید. همانطور که پاک می کنید از آشپزخانه خارج شوید و از رد پا جلوگیری کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد