خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

چگونه نظافت منزل را به صورت بهینه انجام دهیم؟

تمیز کردن چیز خوبی است ، اما اگر از منابع زیادی استفاده می کنید ، می تواند به سرعت از یک مثبت به یک منفی تبدیل شود. با توجه به اینکه برای مثال استفاده از ماشین ظرفشویی بین سه تا 15 گالن آب استفاده می کند و ماشین های لباسشویی می توانند در هر بار از 16 تا 40 گالن استفاده کنند ، تمیز کردن کاملا سازگار با محیط زیست به کارایی نیاز دارد. نه تنها مقدار آب ، انرژی و سایر منابعی را که معمولاً برای تمیز و مرتب بودن لباس و فضای خود استفاده می کنید ، کاهش می دهید ، بلکه اگر می دانید چگونه به طور موثر تمیز کنید می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.


از پیش برنامه ریزی

برای کارآیی بیشتر نظافت از کجا باید شروع کنید؟ با ارزیابی وظایف خانه یا آپارتمان خود که از منابع استفاده می کنند ، شروع کنید. این می تواند شامل آب و انرژی مورد استفاده برای راه اندازی وسایل خانگی یا سطل های آب مورد استفاده برای شستن کف باشد.


بعد ، برای تمیز کردن آماده شوید تا به طور تصادفی وقت یا منابع خود را هدر ندهید. هر زمان که یک کار تمیز کردن را شروع می کنید ، اطمینان حاصل کنید که یک منطقه از قبل آماده شده (از بین بردن شلوغی که باعث کند شدن سرعت شما می شود) و تمام ابزارهای شما آماده هستند (سطل ها ، دستمال های مرطوب ، پارچه های ظرف ، محصولات تمیز کردن و غیره را بیرون بیاورید) بنابراین در پایان هنگام توقف برای انتقال توده های مجله یا جستجوی پارچه های تمیز ، به طور تصادفی شیر یا جارو برقی را در حال کار بگذارید.


همیشه برچسب محصول را بخوانید. این برچسب حاوی اطلاعات مهمی در مورد مقدار کالایی است که باید برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده کنید. پیروی از دستورالعمل های موجود در برچسب ، از هدر رفتن محصول جلوگیری می کند.


به طور کلی ، همچنین بهتر است به طور سیستماتیک با تمیز کردن مقابله کنید. اگر در حال آشپزی کف آشپزخانه خود هستید ، از یک گوشه شروع کنید و به گوشه دیگر بروید. این باعث می شود که شما نتوانید یک منطقه را بیش از یک بار بپوشانید یا بیشتر از آب مورد نیاز خود استفاده کنید. همین امر برای تمیز کردن پیشخوان آشپزخانه یا شستشوی دوش شما است. اگر به طور منظم و به جای تصادفی تمیز کنید ، از مواد تمیز کننده کمتری استفاده خواهید کرد.


ایده های صرفه جویی در منابع

آیا به دنبال روش های خاصی هستید که بتوانید از منابعی که هنگام تمیز کردن استفاده می کنید کم کنید؟ برخی از این نکات را امتحان کنید:


برای ظروف: ماشین های ظرفشویی از آب و انرژی زیادی استفاده می کنند ، اما باور کنید یا نه ، آنها از آب و انرژی کمتری نسبت به شستن دستی همه ظروف استفاده می کنند. برای صرفه جویی در مصرف منابع ، اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید و فقط وقتی پر است آن را اجرا کنید. همچنین می توانید ماشین ظرفشویی را روی هوا خشک کنید تا دستگاه با استفاده از گرما برای خشک کردن ظروف شما انرژی صرف نکند. به یاد داشته باشید که شستن ظروف قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی آب زیادی را هدر می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد