خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

چگونه اتاق خواب فرزندانمان را تمیز کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است انگیزه دادن به بچه ها برای تمیز کردن اتاقشان دشوار باشد. اما اگر آنها مشوق ها و ابزارهای مناسبی داشته باشند ، و اگر درک کنند که چرا تمیز کردن مهم است ، کل مراحل کار بسیار راحت تر می شود. ایده های زیر ممکن است بچه های شما را وادار کند که اتاق های خود را تمیز کنند ، مهم نیست که در چه سنی هستند.

(بچه ها ، اگر این را می خوانید ، سعی کنید وقتی والدینتان این روش ها را امتحان می کنند راحت عمل کنید. یک اتاق تمیز چیز خوبی است - ما قول می دهیم!)

توضیح دهید که چرا نظافت بسیار مهم است: برای فرزندان خود توضیح دهید که نظافت منزل یک وظیفه خانوادگی است. به عهده گرفتن مسئولیت اتاق خود بخشی از لذت بردن از فضای شما است - و کمک به این معنی است که همه در خانه شادتر هستند. اگر کودک شما برای این مکالمه خیلی کوچک است ، شاید لازم باشد بر انگیزه ها تأکید کنید.
مشوق های پیشنهادی: بسیاری از والدین انجام کار را با کمک هزینه هفتگی گره می زنند. این لزوماً کمک هزینه پولی نیست - شما می توانید یک سیستم امتیازی ایجاد کنید که به بچه ها اجازه دهد از امتیازات برای بازخرید جایزه یا امتیاز استفاده کنند ، مثلاً زمان بیشتر برای نمایش یا هر چیز دیگری که فرزندان شما برای آن ارزش دارند.
برنامه ریزی و علامت گذاری بر روی پیشرفت: یک نمودار پیشواز ایجاد کنید - یا برنامه ما را بارگیری کنید - تا کودکان بتوانند وظایفی را که انجام داده اند بررسی کنند. برخی از کودکان ، به ویژه بزرگترها ، ممکن است برچسب را ترجیح دهند. فراموش نکنید که کارهای تمیز کردن فرزندان خود را که باید هر روز انجام دهند یادآوری کنید. اگر به طور منظم هدایت شوند ، در نهایت عادت های خوبی ایجاد می کنند.
یک سطل نظافت درست کنید: تمام محصولات تمیز کننده ، وسایل و ابزار مورد نیاز را در یک سطل قرار دهید و آن را در محلی قرار دهید که نزدیک اتاق بچه ها باشد و دسترسی به آن راحت باشد. اگر مجبور نیستید وقت خود را برای جمع آوری وسایل صرف کنید ، شروع به تمیز کردن آسان تر است.
این را شخصی کنید: از فرزندان خود بخواهید که در زمینه چیدمان مبلمان در اتاق سهم خود را بگیرند و در صورت تمایل به آنها کمک کنید تا آنها را مرتب و دوباره دکوراسیون کنند - سپس نقاطی را که قبل از آن مبلمان بود را تمیز کنید! آنها مسئولیت بیشتری نسبت به فضایی که احساس می کنند کاملاً متعلق به خودشان است ، به عهده می گیرند.
پیشنهاد کمک: اگر بچه های شما خسته یا بی انگیزه هستند ، گاهی اوقات ممکن است فقط به کمی کمک احتیاج داشته باشند. به آنها بگویید چند دقیقه کمک خواهید کرد و آنها بعداً می توانند با انجام بخشی از کارهای روزمره ای که قصد داشتید به شما کمک کنند. اغلب چند دقیقه فقط برای شروع کار کافی است.
نکات مربوط به سازماندهی اتاق کودکان
چه کودک باشید و چه پدر و مادر ، این نکات را برای سازمان اتاق کودکان بدون زحمت دنبال کنید!

ابتدا اطمینان حاصل کنید که اتاق به اندازه کافی سطل ذخیره سازی ، ظرف یا قفسه برای نگهداری همه اسباب بازی ها ، مواد سرگرمی ، لباس و سایر مواردی که در به هم ریختگی وجود دارد ، داشته باشد. بچه ها در هر سنی می توانند یاد بگیرند که وسایلشان به کجا تعلق دارد ، به شرطی که هر کالایی "خانه" مشخصی داشته باشد و وسایلی مانند آن در کنار هم ذخیره شوند.

کودکان بزرگتر می توانند محل نگهداری خود را به روشی که بهتر درک می کنند ، برچسب گذاری یا کد گذاری کنند. برای هر کودکی که هنوز نمی تواند بخواند ، کدگذاری رنگ به تنهایی می تواند گزینه بهتری باشد. در اینجا چند ایده برای برگزارکنندگان مقرون به صرفه آورده شده است.

برگزارکنندگان اتاق کودکان
درهای کشوی پلاستیکی: این مبلمان ارزان قیمت را می توان در رنگهای مختلف برای سازماندهی آسان و با کد رنگ خریداری کرد.
جعبه های چرخاندار: فروشگاه های مواد غذایی محلی یا فروشگاه های ثروتمند خود را به صورت جعبه های رایگان یا ارزان بررسی کنید. اینها را می توان به صورت ردیف شده و برچسب گذاری کرد ، یا می توانید آنها را روی هم قرار دهید و بهم میخ بزنید تا یک واحد قفسه خنک ایجاد کنید.
انبار زیر تخت: برای نگهداری وسایل زیر تخت وان های بلندی تهیه کنید. بیایید صادق باشیم - به هر حال چیزهایی زیر آن قرار خواهند گرفت! برخی از انبارهای زیر تخت مجهز به چرخ هستند.
گزینه های ذخیره سازی عمودی: قلاب برای کت و ژاکت ، قفسه های مخصوص اسباب بازی ها یا نمایشگرهای تزئینی و سازمان دهنده های کفش آویزان همه گزینه های عالی برای استفاده از فضای عمودی هستند. مواردی را که برای اتاق بچه های شما مناسب است پیدا کنید.
نحوه تمیز کردن اسباب بازی های کودک ، اسباب بازی های مخمل خواب دار و سایر اسباب بازی ها
تمیز کردن اسباب بازی ها حداقل یک بار در ماه مهم است - بچه ها آنها را از کف زمین می کشند ، بیرون می گذارند و اگر کودک نوپایی یا نوزاد هستند ، آنها را در دهان خود بگذارند. اگر یک چیز جالب نیست ، این یک کودک است که از یک اسباب بازی کثیف حمام یا حیوان دست دوم دست دوم بیمار می شود. اگرچه طرفداران نظافت Molly Maid خدمات تمیز کردن اسباب بازی را ارائه نمی دهند ، اما ما تمام نکاتی را برای سالم نگه داشتن اسباب بازی ها در خانه خود و داشتن ظاهری خوب به شما ارائه می دهیم.

اسباب بازی های پلاستیکی یا پلاستیکی سخت را در ماشین لباسشویی تمیز کنید: بسیاری از اسباب بازی های مخمل خواب دار دور از خوب بودن هستند. فقط مطمئن شوید که ابتدا برچسب ها را برای دستورالعمل های خاص شستشو بررسی کنید. هیچ کس نمی خواهد درجه حرارت اشتباه آب یا تنظیم خشک کن باعث شود که میمون جوراب محبوب خود قابل تشخیص نباشد. اسباب بازی های پلاستیکی سخت یا کوچکتر را درون کیسه توری یا روبالشی قرار دهید تا جلوی آن را نگیرد. بهتر است اسباب بازی های پلاستیکی و مخمل خواب دار را در بارهای جداگانه بشویید.
اسباب بازی های سخت را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید: اگر می خواهید پلاستیک یا سایر اسباب بازی های سخت (اما نه چوب) تمیز کنید ، آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و اجازه دهید مواد شوینده و آب داغ کارهای ضدعفونی کننده شما را انجام دهند. اگر فقط اسباب بازی می شوید ، می توانید یک نیمه فنجان سفید کننده یا سرکه به ماشین ظرفشویی اضافه کنید تا قدرت تمیز کنندگی بیشتری داشته باشد.
اسباب بازی های سخت را با دست تمیز کنید: می توانید اسباب بازی ها را در سینک ظرفشویی با آب گرم و مواد شوینده معمولی ظرف بشویید. اگر در حال فرو بردن اسباب بازی های خود در سینک ظرفشویی هستید ، توصیه می کنید به ازای هر گالن آب یک نصف فنجان سفید کننده یا چند فنجان سرکه سفید یا سیب اضافه کنید. بگذارید اسباب بازی ها حدود پنج دقیقه خیس بخورند ، آبکشی کرده و سپس در هوا خشک شوند.
اسباب بازی های چوبی را با سرکه تمیز کنید: این روش برای اسباب بازی های چوبی یا هر اسباب بازی سخت دیگر بسیار مفید است. یک بطری اسپری را با قسمت های مساوی آب و سرکه سفید پر کنید. اسباب بازی های کثیف را با محلول سرکه اسپری کنید و بگذارید حدود 15 دقیقه بمانند. برای به حداقل رساندن بوی ماندگار سرکه ، حتماً محلول آب سرکه و باقی مانده را پاک کنید. به هر حال اگر بوی سرکه می دهند ، همیشه می توانید آبکشی / اسپریتز فقط آب را انجام دهید و خشک کنید.
لوازم الکترونیکی را با الکل مالش دهید: در هنگام تمیز کردن ، وسایل الکترونیکی مانند قرص یا تلفن نباید مرطوب شوند ، اما باید مرتباً از آنها تمیز شود. هرگونه پوشش یا قاب را برداشته و آنها را با یک پارچه میکروفیبر به سختی مرطوب پاک کنید. سپس با پاک کردن الکل روی پارچه (یا یک دستمال مرطوب الکلی) به آرامی پاک کنید تا آلودگی ، آلودگی و میکروب ها پاک شود. بگذارید قبل از قرار دادن مجدد قاب ها و روکش ها کاملا خشک شود
اسباب بازی های فضای باز را اغلب تمیز کنید: سالن های ورزشی کوچک ، صندوق های شن ، خانه های بازی و سایر اسباب بازی های فضای باز می توانند بازدیدکنندگانی مانند پرندگان ، اشکالات ، جوندگان و حیوانات خانگی داشته باشند و باعث ایجاد نگرانی E. coli شود. این موارد را به طور منظم با ضدعفونی کننده اسپری ، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده یا فقط روش "کارواش راهرو" با آب گرم و صابون و یک شستشوی خوب از یک شلنگ باغ ، تمیز کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد