خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

ماشین شما گاهی اوقات کثیف تر از آن چیزی است که تصور می کنید

آمریکایی ها به طور معمول هر سال 290 ساعت رانندگی می گذرانند ، با این حال مطالعه ای از Expedia’s CarRentals.com نشان داد که تقریبا نیمی از دارندگان اتومبیل به طور منظم وسایل نقلیه خود را تمیز نمی کنند. در واقع ، تقریباً یک سوم آنها فقط سالی یکبار خودروهای خود را تمیز می کنند. اما طبق گفته برایان آیلوارد ، مدیر ارشد تجارت جهانی منسوجات در میکروبان ، معمولاً به کاربران توصیه می شود که هر ماه یکبار فضای داخلی اتومبیل خود را تمیز کنند.


و ممکن است بخواهید این فرکانس را افزایش دهید ، اگر بدانید در داخل ماشین شما چه زندگی می کند. مطالعه 2014 در مورد باکتری های موجود در فضای داخلی اتومبیل ، 11 منطقه با لمس بالا را در ماشین شما بررسی کرد و کثیف ترین نقاط را می توان به فرمان ، دنده تعویض دنده ، دستگیره درها و کلیدهای پنجره و محل نگهدارنده کنسول یا نوشیدنی نشان داد. ناگفته نماند ، طبق همان مطالعه CarRentals.com ، چرخ های فرمان تقریباً چهار برابر کثیف تر از صندلی های توالت عمومی بود (میزهای جوش و کمربندهای ایمنی بیش از دو برابر باکتری داشتند).

بیشتر این موارد مربوط به غذا خوردن در اتومبیل شما است. نوشیدنی های ریخته شده ، سیب زمینی سرخ کرده و مواد خرده فروشی که نادیده گرفته می شوند ، زمینه تولید میکروب و باکتری هستند. به نوبه خود ، ادامه غذا در آن محیط بیشتر شما را در معرض میکروب ها قرار می دهد در حالی که در حال حاضر در آنجا زندگی می کند.


اما فعالیتی که به طور قابل توجهی جوانه زا باشد و بر تمیزی ماشین شما تأثیر بگذارد ، پمپاژ بنزین است. پمپ های گاز هزاران بار کثیف تر از فرمان و توالت های عمومی هستند. تحقیقات نشان می دهد احتمالاً باکتری های موجود در فضای داخلی اتومبیل در اثر تماس با پوست انسان بوده است ، به این معنی که شما و مسافران خود میکروب های موجود در پمپ بنزین - و هرجای دیگر - را مستقیماً به فضای داخلی اتومبیل خود اضافه می کنید.


این به ویژه با توجه به همه گیری امسال بسیار قابل توجه است. در حالی که CDC معتقد است ویروس کرونا به طور عمده از طریق قطرات تنفسی منتشر می شود ، همچنین ممکن است یک شخص COVID-19 را از لمس یک سطح با ویروس و سپس لمس صورت خود دریافت کند. با پیچیده شدن سفرهای جاده ای در تابستان ، و رفت و آمد در محل کار و تحصیل در مدارس و شروع تحصیل ، اکنون زمان مناسبی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن داخل اتومبیل و سالم سازی بخشی از برنامه های معمول شماست. ایلارد می گوید: "اگر بخاطر محدودیت در سفر یا فقط به دلیل علاقه شخصی خود ساعت ها در اتومبیل خود خواهید گذراند ، می خواهید وسیله نقلیه ای تمیزتر ، لکه های کمتری داشته و متعفن نشوید."


قبل از ورود میکروب ها به ماشین شما ، آنها را متوقف کنید

اولین قدم شما برای رسیدن به یک ماشین تمیزتر این است که در صورت امکان از ورود میکروب و باکتری به داخل خودداری کنید. دستمال مرطوب یا یک بطری کوچک ضد عفونی کننده دست را در اتومبیل ، کیف پول یا جاکلیدی خود نگه دارید و پس از ورود به اتومبیل خود در مکانی عمومی ، بلافاصله آن را تمیز کنید. تمیز کردن مکرر دست ها از انتقال میکروب به آن سطح با لمس بالا در اتومبیل جلوگیری می کند. در پمپ بنزین نیز باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید.


چگونه می توان فضای داخلی اتومبیل خود را تمیز و ضد عفونی کرد

وقتی صحبت از تمیز کردن COVID-19 می شود ، CDC توصیه هایی برای ضدعفونی کردن وسایل نقلیه حمل و نقل ارائه می دهد که به عنوان راهنمای وسایل نقلیه شخصی نیز عمل می کنند. جان پل ، همچنین به عنوان دکتر اتومبیل AAA و مدیر ارشد امور عمومی و ایمنی ترافیک در AAA شمال شرقی شناخته می شود ، همچنین توصیه های خود را برای ضد عفونی کردن وسیله نقلیه شما به اشتراک گذاشت. پل اگرچه پزشک پزشکی نیست ، اما از زیر و بم نظافت ماشین اطلاع دارد.


اولین چیزی که باید به آن توجه کنید ، فرایند دو مرحله ای است: تمیز کردن و ضد عفونی کردن. قبل از ضدعفونی کردن ، ابتدا باید منطقه را تمیز کنید. تمیز کردن به حذف میکروب ها از یک سطح گفته می شود. خلاص شدن از شر بقایا ، لکه ها و سایر اسلحه ها باعث می شود مواد ضد عفونی کننده که در مرحله دوم استفاده می شوند ، با موفقیت باکتری های سطح را مقابله کنند. ضد عفونی کننده به استفاده از مواد شیمیایی برای تجزیه و از بین بردن میکروب های سطح گفته می شود. هنگام استفاده از مواد ضد عفونی کننده ، ضروری است که دستورالعمل های سازنده را برای غلظت ، کاربرد و زمان تماس به منظور ضد عفونی کردن موفقیت آمیز یک منطقه از نزدیک دنبال کنید.


برخی از پاک کننده های داخلی ماشین ، مانند نگهدارنده داخلی Adam با Microban (13 دلار ، آمازون) ، دارای مواد ضد میکروبی با محافظت گسترده در برابر کپک و باکتری هستند. اگرچه این محصول ویروسی مانند COVID-19 را از بین نمی برد ، اما به جلوگیری از باکتری های دیگر کمک می کند و به مواد ضد عفونی کننده سطح تمیزتری می دهد که می توانند روی آن کار کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد