خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

خانه و آشپزخانه خود را ایمن کنید

خانه خود را می توانید با دستان خودتان بسازید

چگونه لباس های ریونی را تمیز و مراقبت کنیم؟

چگونه لباس های ریونی را تمیز و مراقبت کنیم

پارچه های ریون از الیاف سلولز مشتق شده از خمیر چوب ساخته می شوند. در حالی که الیاف طبیعت محور هستند ، این ماده با تصفیه الیاف چوب با مواد شیمیایی تولید می شود. پارچه ها می توانند به عنوان ویسکوز ، لیوسل ، مودال یا ریون برچسب گذاری شوند و با هر نامی از محبوب ترین پارچه هایی هستند که امروزه برای لباس و لوازم منزل استفاده می شود ، به دلیل مواد پایه کم هزینه و قابلیت استفاده از آنها.



مراقبت از ابریشم مصنوعی می تواند مشکل باشد ، زیرا اگر آب یا خشک کن خیلی گرم باشد می تواند کوچک شود و از بین برود. تمام لباس های ریون قابل شستشو باید به عنوان مواد غذایی ظریف رفتار شود.



نحوه شستن پارچه ریون

شوینده ملایم

دمای آب سرد

نوع چرخه آرام

چرخه خشک کردن خشک نکنید

درمان های خاص شستشوی دست توصیه می شود

تنظیمات آهن گرمای متوسط

شستشو در مقابل تمیز کردن

در اصل ، تمام پارچه های ریون تولید شده باید خشک خشک شوند. امروزه ، تولید کنندگان می توانند با پوشاندن پارچه با مواد شیمیایی مخصوص پارچه ، ریون قابل شستشو (مودال ، لیوسل) ایجاد کنند. این پایان ها به هزینه های نهایی تولید می افزایند ، بنابراین همه نوع پارچه های ریون درمان نمی شوند.



ابریشم مصنوعی بدون شستشو مقدار زیادی کوچک می شود ، رنگ آن کمرنگ یا خونریزی می کند و پارچه می تواند لطافت و راحتی خود را از دست بدهد. بنابراین ، اگر برچسب پارچه ابریشم مصنوعی فقط تمیز خشک است ، این توصیه را دنبال کنید یا خطر از دست دادن لباس را داشته باشید. اگر طراحی یک لباس ساختاری باشد ، حتی برخی از لباسهای مصنوعی ریون پایدار و تمیز نیز تمیز کردن را توصیه می کنند. ابریشم مصنوعی ممکن است قابل شستشو باشد ، اما رابط هایی که به لباس فرم و ساختار می دهد ممکن است نباشد.



معیارهای پروژه

برای لباس های بدون ساختار مانند لباس بدون روکش ، تاپ یا روسری ، پارچه های ریون را می توان با استفاده از آب خنک و مواد شوینده ملایم با دست شست. شستن دست به اندازه ای ملایم است که از آسیب دیدن آن جلوگیری می کند اما همیشه به یاد داشته باشید که هرگز پارچه مرطوب را نپیچید و تاب ندهید.



زمان کار: 25 دقیقه

زمان کل: حداکثر تا 24 ساعت ، با احتساب زمان خشک شدن

سطح مهارت: متوسط


آنچه شما نیاز دارید

مواد برای شستن لباس های مصنوعی

 صنوبر / Letícia Almeida

تدارکات

شوینده ملایم


ابزارها

سینک یا سطل بزرگ

حوله نخی ضخیم

ماشین لباسشویی

دستورالعمل ها

پیش لکه ها

با رعایت نکات خاص حذف لکه برای نوع لکه روی پارچه ، لکه ها را پاک کنید.


قبل از لکه پوشیدن لباس ریون

هشدار

الیاف ریون را می توان با سفید کننده کلر تضعیف کرد. سفید کننده کلر رقیق نشده هرگز نباید مستقیماً روی الیاف قرار گیرد. محلولهای رقیق را می توان با خیال راحت روی الیاف ریون یا سلولز برای از بین بردن و سفید شدن لکه ها استفاده کرد. با این حال ، حتی محلول های رقیق باعث ضعیف شدن فیبرها می شوند و در صورت استفاده زیاد ، پاره می شوند و فرسوده می شوند. یک گزینه بهتر برای از بین بردن لکه ، سفید کردن و روشن کردن ، استفاده از سفید کننده پایه اکسیژن است (نام های تجاری آن OxiClean ، Nellie's All Natural Oxygen Brightener یا OXO Brite است).

برچسب مراقبت را دوباره بررسی کنید

دانستن نحوه مراقبت از ریون می تواند مشکل باشد. همیشه برچسب های برچسب مراقبت از لباس یا لوازم جانبی خاص خود را بخوانید و به آنها توجه کنید.


دوبار برچسب مراقبت را بررسی کنید

محلول شستشو را مخلوط کنید

یک سینک یا یک سطل بزرگ را با آب سرد پر کنید و مواد شوینده ملایم را به آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مورد مصنوعی را غرق کنید.


غرق شدن لباس

به آرامی تحریک کنید

به آرامی مورد را در آب ضخیم بهم بزنید تا خاک کاملاً اشباع و شل شود. اجازه دهید حداقل 15 دقیقه مورد خیس شود.


تحریک لباس

در آب خنک بشویید

تا زمانی که صابون از بین رفته و آب آن تمیز شود ، آن را در آب خنک بشویید.


شستشوی لباس در آب خنک

آب اضافی را به آرامی فشرده کنید

لباس خیس را روی یک حوله نخی ضخیم قرار دهید و بپیچید تا بیشتر آب آن جذب شود. وقتی الیاف های ریون مرطوب هستند ، تقریباً نیمی از قدرت خود را از دست می دهند و می توانند پاره شوند یا از بین بروند (به همین دلیل باید از ماشین لباسشویی و خشک کن فراتر بروید).


با شروع خشک شدن لباس را به آرامی به شکل و اندازه اصلی خود بکشید و شکل دهید. آن را در یک آشفتگی مچاله رها نکنید. رفع چین و چروک بعداً دشوار است.


اتو کردن

بسیاری از پارچه های ریون هنگام شستشو دچار چین و چروک بیش از حد می شوند و نیاز به اتو دارند. از اتوی گرم متوسط ​​استفاده کنید و همیشه در قسمت اشتباه پارچه اتو بزنید. برای محافظت بیشتر ، از پارچه فشار بین آهن و پارچه ابریشم استفاده کنید.


دمای بسیار زیاد هنگام اتو کردن می تواند باعث سوختن الیاف سلولزی شود. سوزش یا زردی با شروع سوختن الیاف اتفاق می افتد. سوزاندن نور اغلب می تواند از بین برود ، اما الیاف ریون سوخته را نمی توان دوباره احیا کرد.


ذخیره سازی

اشیاyon ابریشم مصنوعی را با آویزان یا تا شدن و صاف دراز کشیدن روی قفسه ذخیره کنید. با این حال ، از لباس آویزهای فلزی استفاده نکنید ، زیرا به سرعت باعث ایجاد لکه های زنگ زده می شود.


ریون چیست؟

ریون یک پارچه تولید شده است که از سلولز تصفیه شده ، معمولاً از خمیر چوب ساخته می شود. ریون از محصولات طبیعی تولید می شود اما به شدت با مواد شیمیایی پردازش می شود ، بنابراین یک الیاف نیمه مصنوعی محسوب می شود.


پارچه های رایون نرم هستند ، دارای پارچه ای عالی هستند و می توان آنها را برای رنگ درخشان به راحتی رنگ کرد. پارچه ابریشم مصنوعی سبک ، دارای تنفس و قابلیت جذب رطوبت هنگام استفاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد